Aflată în plină dezvoltare în România, piața comerțului online este un loc propice pentru derularea unei afaceri profitabile. Dar, ca și în cazul comerțului clasic și în acest caz trebuie să ținem cont de câteva reguli astfel încât premisele dezvoltării să fie unele corecte.
Care sunt cele 5 reguli de bază pentru un magazin online eficient?
1. Design simplu și atractiv – o interfață simplă, cu un design actual, dar și intuitiv de utilizat este un punct bun de plecare în etapele de realizare magazin online.
2. Fotografii reușite – un produs bun trebuie prezentat în imagini cât mai reprezentative. Când vorbim de ședințe foto profesionale, nu ne referim doar la persoane, ele fiind absolut necesare și în cadrul obiectelor
3. Informații relevante și complete – fie că vorbim de haine, electronice, electrocasnice sau produse alimentare, orice obiect sau produs trebuie prezentat cât mai complet, având tot timpul în vedere relevanța informației pentru cumpărător.
4. Detalii despre preț și metode de livrare – Prețul a fost și va întotdeauna un factor decizional. Astfel că acesta trebuie marcat cât mai bine, iar reducerile nu fac excepție. De asemenea, la fel de importante sunt și metodele de livrare, alături de comanda minimă cu livrare gratuită – în cazul în care este oferită. Toate aceste trebuie detaliate cât mai clar, astfel încât să fie înlăturate toate confuziile ce ar putea apărea.
5. Metode de plată variate și reguli simple de retur al produselor – la livrare sau online (prin parteneri utilizați frecvent de către români), metodele de plată variate sunt un alt punct necesar al magazinului online eficient. La acestea trebuie adăugat și un sistem simplu și fără loc de interpretări pentru cei care doresc să returneze produsule achiziționate, de care nu sunt mulțumiți, pentru a-și recupera sumele plătite.
Bineînțeles că nu am epuizat vastul domeniu legat de crearea magazine online. Sunt multe alte puncte de vedere de discutat, dar și mai multe idei bune de pus în practică. Pentru oricare dintre ele, vă stăm la dispoziție.