Cred că îți sunt cunoscute acele momente când mergi la restaurant și vrei să comanzi repede, iar chelnerul tot trage de timp și te frustrează. Ei bine, în mod similar, viteza lentă a site-ului poate duce la o clasare slabă în motorul de căutare, la un trafic mai redus și la o experiență negativă a utilizatorului. Te-ar putea interesa și cum să îmbunătățești viteza de încărcare a site-ului tău.
Viteza sau performanța site-ului web se referă la cât de rapid poate browser-ul să încarce pe deplin paginile web funcționale, dintr-un anumit site. Site-urile cu rezultate slabe, adică cele care se încarcă lent într-un browser, pot îndepărta definitiv utilizatorii. În schimb, site-urile care se încarcă rapid vor primi în mod obișnuit mai mult trafic și vor avea rate de conversie mai bune.
De ce este importantă viteza site-ului?
Rata de conversie:
Studii multiple au demonstrat că viteza site-ului afectează rata de conversie, adică rata la care utilizatorii finalizează acțiunea dorită. Nu numai că mai mulți utilizatori rămân pe site-urile cu încărcare rapidă, dar și convertesc mult mai mult comparativ cu site-urile mai lente. Un număr de companii au descoperit că o scădere a timpului de încărcare a paginilor de câteva milisecunde crește conversiile:
- Shopzilla a tăiat viteza de încarcare de la 6 secunde la 1.2 secunde, iar profitul a crescut cu 12%,
- Amazon a raportat 1% scădere a vânzărilor, pentru fiecare 100 milisecunde întârziere în încarcarea site-ului,
- Mozilla a îmbunătățit rata de conversie cu 15,4% prin tăierea a 2.2 secunde,
- Campania de donații a președintelui Barack Obama a crescut cu 14% după ce acesta a tăiat viteza de încărcare de la 5 secunde la 2 secunde,
- Yahoo a mărit traficul cu 9% pentru fiecare 400 milisecunde de îmbunătățire a vitezei.
Ca rezultat, îmbunătățirea performanței site-ului reprezintă o mare parte din creșterea ratei de conversie.
Rata de respingere (Bounce Rate):
Rata de respingere reprezintă procentajul de utilizatori care părăsesc un site după ce au vizionat numai o singură pagină. Este posibil ca utilizatorii să închidă fereastra sau să dea click pe o alta, dacă aceasta nu se încarcă în câteva secunde. BBC a descoperit că au pierdut 10% din totalul utilizatorilor pentru fiecare secundă suplimentară necesară pentru încărcarea paginilor.
Cele mai bune practici SEO:
Deoarece Google tinde să prioritizeze prezentarea rapidă a informațiilor relevante utilizatorilor, performanța site-ului este un factor important în clasamentul de căutare Google. Performanța site-ului pe dispozitive mobile este deosebit de importantă pentru SEO.
Experiența utilizatorului:
Așteptarea încărcării conținutului crează o experiență defectuoasă pentru utilizatori și poate provoca părăsirea completa a site-ului sau aplicației.
Cum pot evalua dezvoltatorii viteza site-ului web?
Există numeroase platforme prin care se poate testa viteza unui site – Pingdom Tools si PageSpeed Insights. Multe dintre acestea sunt capabile să identifice elementele individuale ale unei pagini web care încetinesc pagina, în plus față de furnizarea de valori de performanță.
Pentru a conchide: dacă vrei un #SiteRapid, vino la Emiral, iar experții noștri îți vor face un audit, iar apoi vor crea modificările necesare, astfel încât site-ul tău să fie rapid și foarte rapid.