Cele mai multe afaceri sunt formate din oameni care sunt foarte buni la ceea ce fac. Cu toate astea, nu este îndeajuns pentru a avea succes. Un alt lucru ce trebuie cunoscut este cum să generezi vânzări. Marketingul este probabil unul dintre cele mai importante aspecte ale unei afaceri. Mai ales că durează timp pentru a atrage clienţi şi pentru a-i păstra. Acest lucru se face în doi paşi: identificarea clienţilor şi atragerea clienţilor. Fiecare pas are câte o etapă.
Analizează-ţi afacerea!
Pentru a afla cine îţi sunt clienţii, trebuie să îţi înţelegi foarte bine afacerea. Este nevoie de o privire realistică asupra activităţii tale: ce îţi face afacerea să fie specială? Ce este unic, diferit, important? Trebuie să fii capabil să răspunzi clar la întrebarea: “De ce să cumpăr de la tine sau să apelez la serviciile tale când sunt atât de multe alte alegeri?”
Realizează o analiză SWOT!
Poate este de modă veche, dar o astfel de analiză te va ajuta să îţi înţelegi mai bine afacerea şi să ştii ce ai putea îmbunătăţi pentru a-ţi identifica clienţii. SWOT se referă la puncte tari, puncte slabe, oportunităţi şi ameninţări:
- punctele tari şi punctele slabe sunt factori interni ai organizaţiei tale. Un exemplu de puncte forte este faptul că ai o locaţie excelentă. Un punct slab ar putea fi că nu ai suficient capital pentru o investiţie.
- oportunităţile şi ameninţările sunt factori externi ai organizaţiei. Un exemplu de oportunitate este că ai un număr mare de posibili clienţi de targetat. Un exemplu de ameninţare poate fi un competitor care oferă aceleaşi servicii ca şi tine.
Înţelege-ţi clientul!
Clienţii sunt cei pe care trebuie să te focalizezi, aşadar trebuie să afli cine sunt şi ce îi motivează, pentru a fi capabil să le îndeplineşti aşteptările.
- ce tip de clienţi ar fi dispuşi să cheltuie bani cumpărându-ţi produsele sau apelând la serviciile tale? Au venituri medii sau mari? Au studii superioare sau nu? Tineri sau bătrâni? Bărbaţi sau femei? Stau în zona rurală sau urbană?
- ţine minte că afacerile constau în servirea altora. Clienţii sunt cei care îţi vor livra bani în contul tău. Cu cât o afacere se va focaliza pe servirea clienţilor şi îndeplinirea aşteptărilor lor, cu atât acea afacere va fi mai de succes.
Aplică strategii inteligente de marketing digital!
Dacă ai o afacere care vinde şi produse online sau chiar întreaga ta afacere se bazează pe mediul online, atunci marketingul online îţi este de mare folos. Chiar daca ai o afacere exclusiv locală, tot te poți promova în mediul online.
- site-ul web – orice afacere din ziua de azi trebuie să aibă un site foarte bun
- pay per click – o campanie pay per click te poate ajuta să atragi clienţii pe care îi targetezi. Două exemple sunt Adwords şi reclamele Facebook;
- email marketing
- content marketing
- reţelele sociale etc
Trebuie şi să înţelegi eficienţa campaniilor tale online. Trebuie continuu să urmăreşti şi să analizezi datele pentru a vedea ce rezultate şi ce ai mai putea îmbunătăţi.
Folosește tehnici de marketing tradiţional!
Deşi este mai costisitor, marketingul tradiţional încă funcţionează.
- reclame în ziare şi reviste;
- panouri publicitare;
- broşuri, flyere
- reclame tv şi radio.
Alege Emiral Media pentru a te promova eficient in Google Adwords sau pentru a te promova pe Facebook.