Avem o companie. Avem produse și servicii de calitate. Dar cum ne impunem în marele World Wide Web? De la bun început trebuie precizat faptul că acesta este un proces continuu, căile și metodele de accedere către publicul țintă, via internet, fiind nenumărate.
Iată, pe scurt, 10 reguli simple (dar importante!) pentru o prezență eficientă în mediul online.
1. Creează un site web – da, știm era de la sine înțeles și totuși obligatoriu de menționat. Alege servicii de creare website profesionale, pentru că acest prim pas este unul esențial în dezvoltarea afacerii. Fără un website corect realizat și adaptat nevoilor firmei tale nu vei putea fi competitiv.
2. Creează un magazin online – pentru ca produsele tale să ajungă în atenția cât mai multor posibili cumpărători, crearea unui magazin virtual este un pas obligatoriu. Cu un conținut în permanență valid și beneficiind de o ofertă variată, nu ai cum să dai greș.
3. Actualizează site-ul – un website cu informațiile la zi este unul care vinde. Fie că vorbim de un conținut actual, atractiv, de link-uri funcționale sau de adrese de contact încă valabile, toate acestea se încadrează serviciilor de mentenanță site. Utilizate în permanență au un aport însemnat în creșterea vizibilității site-ului tău.
4. Optimiează-l – SEO (Search Engine Optimization) sau „optimizare pentru motoarele de căutare” reprezintă totalitatea acțiunilor menite să poziționeze un site cât mai sus în ierarhia Google. Pe piață găsești nenumărate companii care oferă astfel de servicii, dar studiază cu atenție ofertele înainte de a alege.
5. Utilizează rețelele sociale – nu mai e niciun secret pentru nimeni că ne aflăm într-o eră dominată de comunicarea rapidă, utilizând diverse canale ca și suport. Facebook, Twitter, Linkedin, Google+ și nu numai, sunt doar câteva dintre modalitățile prin care compania ta poate fi cunoscută. Apelează cu încredere la promovare prin intermediul rețelelor sociale, dar ia aminte că și în acest caz cheia stă în informație. Un simplu profil nu este îndeajuns, în schimb un cont pe care se comunică zilnic, iar utilizatorii primesc continuu informații relevante, poate aduce beneficii majore.
6. Prezintă-te în mod onest – fie că firma ta este o afacere de nivel mediu, mic sau mare, felul în care te înfățișezi clienților sau partenerilor de afaceri este esențial. Nu exagera, dar nici nu te subestima. Cum în toate moderația este cheia și în acest caz se poate aplica fără îndoială.
7. Răspunde întotdeauna rapid – indiferent că este vorba despre un email venit pe adresa de contact sau un comentariu pe Facebook, răspunsurile rapide, corecte și informative sunt de bază pentru ca părerea clientului asupra companiei tale să capete aspecte benefice.
8. Furnizează informații de calitate – cumva conectat de punctul 6 și în acest caz moderația, onestitatea, dar mai ales calitatea sunt primordiale. Produsele și serviciile tale trebuie prezentate în mod complet și concret, având în permanență ca reper beneficiile pe care ele le aduc utilizatorului.
9. Informează-te – fii permanent în pas cu competitorii, vezi ce oferte sau promoții pregătesc, urmărește-le canalele și strategia de comunicare și adaptează-te. Informația înseamnă putere și având un asemenea acces la nenumărate surse de informare, nu avem nicio scuză pentru ignorarea lor.
10. Într-un cuvânt – comunică. Prin site, prin intermediul rețelelor de socializare, prin campanii direct adresate clienților, orice modalitate de a spune publicului: „sunt aici!” trebuie utilizată.
Cu toate acestea, minunile nu se întâmplă peste noapte. Nu vă așteptați la ascensiuni spectaculoase în căutările Google, de azi pe mâine și nici la vânzări record în două zile de la deschiderea magazinului online. Toate cele 10 reguli pentru o prezență eficientă în spațiul online, reprezintă de fapt un proces susținut, continuu, despre care nu putem spune că ajungem la un final, dar care realizate în mod inteligent și adaptate nevoilor companiei, duc la rezultate solide, vizibile, cuantificabile.