5 ingrediente pentru Digital Marketing de succes

Povestea a început acum câțiva ani, când am înțeles că se impune să armonizăm strategia de comunicare și marketing cu planul de business. Hotărât și conștient că decizia înseamnă acțiune, am comandat un studiu de piață și o strategie. Produsele primite au fost atât de vagi încât efectiv nu am avut pe ce să conturăm un plan de acțiuni. Eu am ales să transform ceea ce părea un eșec într-un succes. Așa am descoperit potențialul gândirii strategice al echipei Emiral Media.

Știai că 49% dintre companii nu au o strategie de Digital Marketing, iar 17% nu au implementat-o, deși au plătit sau au lucrat pentru aceasta? (Studiu Smart Insights)

Cred că deja începi să îți explici de ce rezultatele întârzie să apară în atâtea companii care au servicii sau produse de calitate, dar se poziționează prost în piața online și offline.

Specialiștii Emiral Media au „copt„ acest articol tocmai ca tu să înveți cum să construiești o strategie sănătoasă care să îți aducă reale oportunități de vânzare.

Știm că ești unic și că fiecare business are particularitățile lui. Tocmai de aceea, cele cinci ingrediente pe care ți le indicăm capătă diferite sensuri în funcție de contextul afacerii tale.

  1. Studiază piața și definește obiectivele

O strategie de Marketing Digital pornește cu o analiză a pieței în care activezi. După ce ai o imagine clară a felului în care se poziționează compania ta, începe să îți stabilești obiectivele.

Lucrează cu echipa ta sau cere ajutorul specialiștilor externi pentru a realiza o analiză SWOT. Aceasta vă va ajuta la exploatarea punctelor tari și a oportunităților, dar totodată veți înțelege și trata corespunzător punctele slabe și amenințările. Include aici și o analiză a brandului tău în online.

BONUS: atunci când identifici cel mai solid element de Strength, obții Propunerea ta Unică de Vânzare (Unique Selling Proposition), adică aspectul care te diferențiază de restul furnizorilor din domeniul tău, respectiv ceea ce îi face pe clienți să te aleagă pe tine în detrimentul competiției.

Cum îți setezi obiectivele? Cea mai performantă metodă pe care o recomandăm este matricea SMART (Specific, Măsurabil, Achievable = realizabil, Relevant și definit în Timp). Rămâne doar să te hotărăști concret ce vrei, fie că este vorba despre creșterea traficului pe website, cucerirea unui nou segment de piață sau creșterea vizibilității și notorietății brandului tău în mediul online.

  1. Ține focus-ul pe publicul țintă și vorbește pe limba lui

Nu te lăsa furat de planuri și strategie, consumatorul rămâne întotdeauna în centrul atenției, indiferent de industria în care activezi. Află cine este faimosul tău Buyer Persona. Cu cât cunoști mai multe despre obiceiurile de consum ale clienților tăi, cu atât mai bine vei putea să răspunzi nevoilor acestora.

Setează și pentru el obiective la fel de SMART ca pentru business-ul tău. În definitiv cumpărătorul tău este SMART și știe ce-i mai bun pentru el, așa-i?

De îndată ce ai o vizibilitate clară asupra tuturor celor din target, știi clar cum să-ți aliniezi strategia de comunicare, acțiunile de marketing și procesul de vânzare la obiceiurile, nevoile și așteptările consumatorului tău.

  1. Integrează Mobile First în strategie

Anul 2017 a fost cel de-al doilea an consecutiv în care consumul de internet pe mobil aproape că s-a dublat. (sursa: ANCOM). Așa cum v-am povestit săptămâna trecută (link spre articolul Comunicarea în era digital), digitalizarea marketingului nu mai este o opțiune, ci un „must„.

Asta înseamnă vești bune pentru business-ul tău Online atâta timp cât iei măsuri ca să ții pasul. Echipează-te cu o prezență Online responsive pe mobil și funcționalități cât mai deștepte, gata să-ți impresioneze și convingă cumpărătorii. Fie că oferi servicii sau vinzi produse, câștigă-i de partea ta pe cei mai moderni internauți. Nu uita de motoarele ce apreciază întotdeauna o prezență performantă pe mobil și o favorizează în rezultatele de căutare.

  1. Planifică inteligent

Ai trei zone de focus pe care trebuie să le cunoști, să le planifici într-o strategie și să le aplici dacă vrei Digital Marketing eficient.

  • Ceea ce deții deja: prezența ta Online (adică Website-ul sau Magazinul Online), blog-ul (spațiul virtual în care te întâlnești cu clienții tăi existenți și viitori, îi informezi corect și rezolvi probleme dintr-un foc), ofertele pe care le-ai elaborat cu multă dedicare, cataloagele de prezentare etc.;
  • Ceea ce dobândești organic: adică fără să te coste nimic! Spațiile virtuale de promovare care nu îți aparțin, dar care sunt gratuite, îți pot asigura vizibilitatea de care ai nevoie, în mod natural: rețelele sociale, adaptarea la SEO, mențiunile despre business-ul tău pe alte Website-ur
  • Ceea ce plătești: puterea Online-ului e și mai mare atunci când investești. Ajungi la publicul-țintă relevant și îl convingi să te aleagă: anunțuri plătite în Google, Social Media sau afiliere cu persoane de o notorietate puternică, care devin ambasadorii brand-ului tău și îți asigură o audiență consistentă.
  1. Analizează și evaluează regulat impactul strategiei

Dacă în bucătărie ai nevoie să respecți atât ingredientele, cât și ordinea acestora, în Marketing Online trebuie să te asiguri că în strategia ta toate acțiunile sunt planificate corespunzător. Chiar și așa, specialiștii recomandă actualizarea strategiei cel puțin o dată la 6 luni. Iată ce trebuie să urmărești în acest proces:

  • Care este vizibilitatea mea pe Web? Dar în motoarele de căutare? Cum stau cu traficul din Website?
  • Ce tip de conținut funcționează cel mai bine?
  • Ce platforme de rețea socială îmi oferă publicul-țintă cel mai reactiv și angajat?

Sunt numeroase instrumente care te ajută să răspunzi la toate aceste întrebări: panourile de monitorizare ale rețelelor sociale, Google Analytics, Hotjar, etc. Iar pentru că știm cât de prețios este timpul tău, îți propunem să fim parteneri și să ne lași pe noi să ne ocupăm de online-ul tău.

Vino să identificăm împreună cele mai bune tehnici, strategii și instrumente pentru dezvoltarea business-ului tău: sună-ne sau scrie-ne!