Prezența unei firme în rețelele sociale

Mediile sociale – recenta componentă a mixului de afaceri ce a înregistrat o creștere cu 24 de procente față de ultimii trei ani- au devenit și în România un punct forte în promovarea unei afaceri în mediul online. Pe lângă deținerea unui website de prezentare a activității sau a produselor, prezenta și promovarea pe rețelele sociale devin un avantaj competitiv, atât pentru o afacere ce se află la începuturi, cât și pentru una în plină dezvoltare.

Rețelele sociale reunesc persoane sau firme într- o platforma online și au rolul de a stimula interactivitatea dintre acestea. Principalele tipuri de informații prezente în acest mediu online sunt texte, fotografii și formate video.

În România, cele mai des folosite rețele sociale sunt Facebook, Twitter și LinkedIn.

Pentru o firma, prezența și frecvența în postările pe rețelele sociale sunt mai importante ca oricând. Au devenit un alt mod de promovare a imaginii, a produselor și serviciilor oferite și , de ce nu, de sporire a vânzărilor. Toate acestea se realizează datorită funcțiilor( adaptate la domeniul de activitate) pe care o rețea socială le poate îndeplini:

  • Marketing și Comunicare
  • Serviciu clienți
  • Vânzări

Rețelele sociale facilitează menținerea relațiilor cu clienții existenți, construirea de noi relații de colaborare, cunoașterea unor potențiali clienți. Promovarea poate deveni cu atât mai eficientă cu cât o firma investește în modalitățile publicitare puse la dispoziție de anumite rețele sociale, referindu- ne aici la campaniile sponsorizate.

Diversitatea este unul din cuvintele cheie pe care se axează rețelele sociale și care ar trebui, totodată, să ne determine să îndrăznim să ne promovăm ideile prin modalitățile puse la dispoziție de Social Media. Din diversitate derivă și accesul la diferite categorii de persoane, așadar creșterea posibilității de a- i descoperi cei ce fac parte din publicul nostru țintă.;

Consumul de rețele sociale a ajuns atât de important, încât accesul către acestea a fost ușurat de către producătorii de telefoane mobile prin introducerea unui buton pe tastatură destinat doar acestei operațiuni. Știrea publicată de Wall Street, chiar dacă este valabilă la nivel mondial și nu doar la nivelul României, ar trebui să determine eliminarea oricărui semn de întrebare în ceea ce privește puterea rețelelor sociale: „Accesul pe Facebook de pe dispozitive mobile a crescut cu 76% în 2011, echivalentul a 432 milioane de oameni intrând pe cea mai mare rețea socială în mod frecvent de pe terminale mobile”.

Cu un mesaj convingător, un plan de marketing bine pus la punct și un buget de promovare mai scăzut decât în cazul altor procedee, rețelele sociale devin un mod ceva mai interactiv de creare a unei identități, de fidelizare, de câștigare de noi clienți, fie parteneri.

Promovarea pe rețelele sociale nu este un procedeu dificil, de aceea nu negăm că poate fi dezvoltată și aplicată de un intern, însă de multe ori acomodarea cu diferitele rețele sociale necesită timp, răbdare și informare. E nevoie de o persoană atrasă de domeniu, inventivă, comunicativă, spontană și pregătită să răspundă cu prompt și diplomat la eventualele provocări și în cunoștință de cauză.

Online- ul este un spațiu vast, care înglobează oameni diferiți, afaceri din numeroase domenii, modalități de promovare variate. Prezența în mediul online nu este suficientă în afara unei promovări permanente, care se poate realiza fie prin intermediul unei prezențe active pe blog, fie prin optimizarea website- ului pentru motoarele de căutare, realizarea unor campanii sponsorizate Google AdWords, ori prin cea mai recenta metodă, rețelele sociale.