Am tot discutat până acum despre cât de important este ca atunci când începi orice tip de afacere, să apelezi la serviciile profesioniștilor și cât de necesar este să ceri și să asculți cât mai multe păreri. Asta pentru că nimeni nu posedă monopol asupra adevărului, iar vorba aceea „câți oameni, atâtea idei”.
Tocmai pentru că un business este de fapt reprezentarea nevoilor publicului țintă, acesta trebuie consultat în permanență, pentru a fi siguri că oferiți produsele și serviciile necesare clienților.
A cere părerea consumatorilor finali nu este doar un gest de curtoazie. Ideile exprimate de clienți nu sunt doar cuvinte în van, ci reprezintă chiar cele mai bune sfaturi pentru dezvoltarea unei afaceri profitabile.
Cum poți beneficia de pe urma acestor idei?
Pe parcursul activităților noastre zilnice, cerem întotdeauna feedback în legătură cu cele realizate. Fie că e feedback pozitiv sau feedback negativ, acesta ne ajutăm să ne adaptăm sau să ne corijăm acțiunile, astfel încât să ajungem la rezultatul dorit.
Același mecanism se aplică și în cadrul unei afaceri. A cere întotdeauna părerea clienților dar mai ales a le asculta și a trage învățămintele necesare, sunt pași siguri spre un business dezvoltat corect și în deplin acord cu publicul căruia se adresează. Cum se poate realiza aceasta? Indiferent că ne referim la formulare online, adrese de email sau focus grupuri, sunt o mulțime de modalități prin care puteți avea acces la părerile celor cărora vă adresați. Bineînțeles că odată puse la dispoziție aceste metode, urmează partea cea mai grea, dar totodată interesantă, aceea a centralizării și a extragerii ideilor care merită a fi puse în practică.
Așadar, nu vă fie teamă să cereți feedback-ul consumatorilor. Poate nu va fi întotdeauna la superlativ, dar știm că orice critică este un pas înainte.
La Emiral Media ascultăm părerile clienților noștri și, nu de puține ori, succesul colaborării se explică tocmai prin punerea în practică a acestor idei.