Și în afaceri ne confruntăm cu momente de îndoială, nesiguranță sau cu multe nopți nedormite.
Omul de afaceri este un om liber, angajatul nu este – asta se promovează, asta credem. Ca tânăr antreprenor, credeam că vânzarea produsului este cea mai grea. Voiam să se ocupe oricine altcineva de vânzări, dar încă nu-mi permiteam angajați. Dar nu asta își doreau clienții de la mine. Nu produsul era cel mai tentant lucru.
Dacă în ’90 oamenii alegeau un restaurant pentru a mânca bine, astăzi acest lucru nu mai este suficient ca potențialul client să te aleagă tocmai pe tine.
Am scris pentru tine câteva secrete care să te ajute în drumul tău către succes.
Știu că ești ocupat și nu mă citești prea des. Așadar, fără vreo tentativă de omor asupra timpului tău, voi încerca să-ți prezint totul extrem de succint.
Singura mea cerință este să citești acest articol cât de des poți. Te sfătuiesc chiar să-l printezi și să-l păstrezi tot timpul pe birou.
Ține minte cele 3 mari nevoi ale omului și folosește informația corect pentru a atrage clienți noi și a-i păstra pe cei vechi:
- Nevoia de siguranță;
- Nevoia de a se simți important;
- Nevoia de varietate (în viață).
- Viziunea pentru o afacere de succes trebuie să îndeplinească următoarele condiții:
- Să poată fi transformată în fapte;
- Să permită membrilor organizației să își construiască motivația necesară;
- Să poată fi împărtășită tuturor membrilor și ulterior acceptată;
- Să genereze idei inovatoare.
Fără viziune, dezvoltarea este haotică și fără un succes real.
- Combină viziunea cu perseverența!
Dacă ai impresia că a fi antreprenor este la fel de ușor ca vizionarea episoadelor din Game of Thrones și nu necesită efort, mai bine renunță de pe acum.
În afaceri, managerii, directorii, fondatorii duc o luptă continuă de dezvoltare. Lucrurile nu sunt roz tot timpul și tocmai atunci trebuie să lupți mai tare. Vei avea parte și de eșec. Asta va fi șansa ta să faci salturi uriașe. N-o rata!
- Fă-ți un plan bun, dar flexibil!
Fă un plan de afaceri bun și încearcă să nu te abați prea mult de la reguli. Dacă vrei să mai eviți din greșelile pe care le fac antreprenorii, fă-ți și un plan de marketing. Aici ar fi recomandat să lucezi împreună cu un specialist în domeniu. Nu vreau să-ți rănesc orgoliul, dar știe mai bine decăt tine și e la zi cu noutățile. Tu nu investești peste 12 ore pe zi pentru studiu și experimente în marketing, el da. El îți va explica și în ce zone este nevoie de flexibilitate, dar și unde este recomandat să nu te abați de la plan. Păstrează-ți viziunea în minte și nu te încurca în detalii.
- Lasă lucrurile grele pe mâna experților!
Dacă până acum te-ai jucat și de-a managerul și de-a programatorul și te chinui să te ocupi și de vânzări, ar fi cazul să mai împarți din activități angajaților sau colaboratorilor. Știu că pare să nu se implice nimeni ca tine, dar riști să nu-ți faci treaba cum trebuie sau să clachezi.
- Păstrează-ți simțul umorului!
Știai că râsul este cel mai bun remediu împotriva stresului? Dacă vrei rezultate reale în afaceri, ar fi cazul să înveți să manageriezi stresul. În plus, empatia se bate cap în cap cu stesul. Ai nevoie ca oamenii să te placă, nu să te urască încă de la prima întâlnire. Așadar, râzi, distrează-te și învață să-i faci și pe ceilalți să se simtă la fel de bine.