Consultanța este o muncă pe care uneori o facem fără o remunerație aferentă. Acesta nu este un lucru greșit, ci un lucru care ne ajută poate chiar fără să ne dăm seama.
Oferi lucruri valoroase și te aștepți să primești o valoare reală în schimb. Este perfect normal. Ideile și informația costă, dar consultanța oferită în mod gratuit îți poate aduce valoare ție și companiei pentru care lucrezi. Iată ce beneficii poți avea dacă oferi consultanță gratuită:
Consolidarea relațiilor cu clienții
Zvonurile reprezintă aproximativ 55% din totalul factorilor care-i determină pe clienți să aleagă compania ta. Consultanța gratuită te va ajuta să crești valoarea companiei tale în ochii clienților și va mări gradul de fidelitate al acestora.
Respect din partea clienților, angajaților și a partenerilor de afaceri
Deși marketingul și comunicarea te învață că este foarte important să asculți, consultanța este și ea o cărămidă suficient de importantă în relațiile cu oamenii. Atât clienții, cât și prietenii și cunoscuții tăi au nevoie de multe ori de sfatul tău. Dacă nu te-ai gândit încă la motivul principal pentru care alegem să legăm relații cu anumiți oameni, află că acesta este valoarea pe care o găsim în ei. Indiferent că oamenii din jurul tău au nevoie de un sfat sau nu, să-ți exprimi ideiile le poate aduce lor un plus de valoare, iar ție un plus de respect.
O reputație mai bună
Tot ideile tale și felul în care ți le exprimi îi ajută pe oameni să te perceapă ca fiind o persoană integră, lipsită de încredere în forțele proprii sau arogantă. Felul în care vorbești și valoarea informațiilor pe care le oferi nu îți pot aduce bani, dar îți aduc reputație, iar reputația, în timp, îți va aduce orice tip de beneficiu, inclusiv beneficii financiare.
Relații noi în afaceri și în viața personală
Cum spuneam mai sus, valoarea informațiilor pe care le oferi, îi ajută pe oameni să își formeze păreri despre tine. În cele mai multe situații, tu determini ceea ce simt oamenii în legătura cu tine și ar fi util să folosești acest lucru în favoarea ta și atunci când câștigi prieteni sau clienți.
Ți se pare normal faptul că multe companii mari oferă serviciile de consultanță gratuit. Un exemplu cunoscut de toată lumea îl reprezintă companiile de telefonie mobilă care au implementat acum mult timp serviciul de relații cu clienții. Apelezi gratuit un număr de telefon și beneficiezi de informații care te pot salva din anumite situații. Asta le aduce clienți. Imaginează-ți câți clienți ar pierde o astfel de companie dacă ar implementa mâine consultanța telefonică cu plată! Dacă ei câștigă clienți noi folosind această metodă, tu de ce să nu o încerci?
Experiență și idei
Ai observat cât de multe înțelegi atunci când încerci să îl faci pe celălalt să înteleagă ceva? Cu cât oferi mai multe informații, cu atât îți vin mai multe idei. Poate ți s-a întâmplat și ție cândva să îți ajuți un prieten la un proiect sau să își creeze un CV și imediat după aceea ți-ai dat seama cum anume ar trebui să îl completezi pe al tău pentru a fi mai convingător.
Mulți dintre clienții noștri au apelat la servicii de email marketing, pentru a-și informa clienții și potențialii clienți în legătură cu noutățile în domeniu.
Uneori „să oferi” consultanță înseamnă să primești și altceva în afară de beneficii financiare directe. În plus, când oferi, obții o stare de bine și asta îți influențează atitudinea și reușitele.