Care sunt costurile pentru a atrage un client nou? Dar cele pentru a păstra un client vechi?
Studiile arată că a determina un potențial client să cumpere este mult mai greu decât să păstrezi un client vechi. Costurile variază, dar să câștigi un client nou implică de la 4 până la 10 ori mai mulți bani, și, totodată, mai mult timp.
Totodată, există surse care spun că sunt cazuri în care se investește de 30 de ori mai mult pentru a câștiga un client nou decât pentru a păstra un client vechi.
Conform Gartner.com, 65% din profitul unei companii vine de la clienții vechi.
Toate lucrurile pe care le faci pentru a îmbunătăți relația cu clienții vechi și pentru a câștiga client noi pot fi descrise printr-un singur cuvânt: MARKETING.
De ce să creezi o comunitate înainte de a începe vânzarea?
Cum ar fi să ajungi la potențialii clienți chiar înainte ca ei să conștientizeze că au nevoie de produsele sau serviciile tale? Rohit Bhargava a numit acest concep „LIKEONOMIE”, iar primul lucru despre care a scris în cartea sa este „crearea unui mini-bar online”. El spune că succesul în afaceri depinde în cea mai mare parte de arta de a te face plăcut și de a inspira oamenii. Aceste lucruri te ajută să câștigi recomandări foarte bune și loialitatea clienților existenți.
Voi prezenta 4 sfaturi esențiale, despre ce să faci înainte de a deschide oficial o afacere și după aceea, oferite de Rohit Bhargava în cartea sa, „LIKENOMIE”.
1. Creează un mini-bar online, preferabil înainte de a deschide afacerea!
Unul dintre cele mai interesante lucruri pe internet este acela că oamenii se întâlnesc pe diferite forumuri, bloguri, grupuri și adresează tot felul de întrebări sau comunică unii cu alții prin postări, comentarii, like-uri etc.
Nimeni nu are timp să răspundă la toate acele întrebări, dar poți petrece 20-30 de minute săptămânal în aceste locuri online, unde să interacționezi cu potențialii tăi clienți.
Acest timp petrecut cu viitorii clienți te va ajuta să demonstrezi experiența și profesionalismul afacerii tale. Când oamenii vor avea nevoie de produsele sau serviciile tale, tu vei fi acolo. Și mai mult decât atât, ei te vor percepe drept expertul care le-a oferit răspunsuri atunci când au avut nevoie de ele.
2. Fă-ți cunoscută afacerea prin intermediul Social Media
Motivul pentru care foarte multe companii au pagini de Facebook sau Google Plus, este rapiditatea cu care un mesaj este distribuit. Fiecare Like, comentariu sau share face ca mesajul tău să ajungă la și mai multă lume. Cu cât îți cunoști mai bine publicul, cu atât există mia multe șanse ca mesajele tale să devină virale.
3. Intuiește ceea ce este evident!
Mai exact, există anumite tipologii de comportament care se desfășoară în fiecare an în anumite perioade.
Spre exemplu: în septembrie părinții cumpără rechizite; de Crăciun oamenii își oferă unii altora cadouri; în februarie și martie bărbații caută cu disperare flori.
4. Oferă bonusuri clienților fideli
De exemplu, oamenii care tocmai și-au plătit o vacanță all inclusive, pot realiza că au nevoie și de masaj sau o sală de fitness. Aceste lucruri trebuie anticipate chiar înainte ca ei să se gândească la o posibilă vacanță. Sunt lucruri pe care le poți oferi ca bonus („din partea casei”), iar ei îți vor rămâne recunoscători și își vor aminti de tine multă vreme.
Îți recomand să citești și:
- „Crează un site genial în 15 pași, pentru afaceri mici și mijlocii!”
- „Legea atracției comerciale în WEB DESIGN: Cum structurezi informația pe site?!”