Potrivit unui sondaj, în 2014, 92% dintre specialiștii în marketing considerau că rețelele de socializare sunt foarte utile antreprenorilor; în 2013, doar 86% erau de acord cu această premisă. Astăzi, probabil că toți specialiștii în marketing sunt de acord cu acest lucru.
4 dintre primele 5 întrebări pe care le primesc experții de la oamenii de afaceri sunt despre cum să-și promoveze afacerea mai eficient pe rețelele de socializare. Iată cele 6 sfaturi utile pe care ți le-am promis!
Stabilește-ți obiectivele!
Există 3 obiective principale pe care antreprenorii le au de obicei:
Să atragă mai mulți fani;
Să genereze trafic pe site și vânzări;
Să construiască și să mențină relațiile cu publicul țintă.
În timp ce majoritatea se concentrează pe toate cele trei obiective, cel mai bine este să te concentrezi pe unul singur. Nu-ți face griji! Celelalte se vor întâmpla și ele, dar într-o măsură mai mică. Dacă te concentrezi pe un singur scop, vei reuși să te concentrezi mai bine și să crești eficiența.
Identifică publicul țintă!
Mulți dintre antreprenorii care văd oportunități „peste tot” vor să profite de toate. Rezultatul? De obicei, eșecul.
Produsele sau serviciile oferite te ajută să identifici publicul țintă. Identifică unu sau două canale de comunicare principale (exemple de canale de comunicare: Facebook, Google +, Twitter, LinkedIn)! Majoritatea companiilor se promovează toate canalele de comunicare în egală măsură. Dacă investești cel puțin 50% din timpul și banii investiți în canalele de comunicare ineficiente pentru a te promova prin intemediul canalului cel mai eficient, vei avea rezultate mult mai bune și pe termen scurt și pe termen lung.
Crează un calendar pentru promovare!
Nu poți să te aștepți la un succes extraordinar cu 2 postări pe săptămână. Trebuie să fii consecvent. Un alt lucru foarte important este ora la care postezi. Identifică în ce moment al zilei este audiența ta activă!
Notează-ți ideile geniale și postează-le la momentul potrivit!
Dacă ai o idee genială de postare, nu te grăbi să o postezi atunci, pe moment! Notează-ți ideea și posteaz-o atunci când audiența ta este online. Altfel riști ca mesajul tău să ajungă la extrem de puține persoane.
Crează postări atractive!
Mesajele tale trebuie să fie coerente, atractive și postate la timp.
Scrie titluri atractive, care să-i facă pe oameni să-și dorească să citească mai mult, după primele câteva cuvinte!
Scrie pentru publicul tău țintă, nu pentru concurență! Mesajele trebuie scrise folosind un limbaj simplu, pe înțelesul tuturor. Cititorul trebuie să simtă că a câștigat ceva (informații importante, sfaturi utile, stare de bine) când a terminat de parcurs textul.
Include în postări imagini mari și atractive!
Măsoară rezultatele!