Ce schimbări vizuale facem pe site fără să dăm cu bâta-n baltă? În primul rând, să nu uităm care este scopul site-ului. Care este cel mai bun mod de a convinge pe cineva, atunci când vorbești cu el? Trebuie să fi sigur, rapid și să promiți câteva lucruri (pe care să le și respecți mai târziu).
Dar cum poți convinge pe cineva de ceva anume fără cuvinte? Este posibil? Da!
Deciziile noastre se schimbă în funcție de modul în care gândim. Numai că și noi, oamenii, avem autopilot și lucrurile se schimbă puțin când vine vorba de asta. Gândește-te bine care este publicul tău țintă și încearcă să îl cunoști mai bine!
Înainte de a-ți dezvălui ce schimbări vizuale trebuie să aibă loc pe site-ul tău în preajma sărbătorilor, trebuie să înțelegi gândirea rațională a clientului și procesele subconștiente și emoționale de luare a deciziilor. Conversiile vor începe să te mulțumească și să te surprindă plăcut imediat ce vei reuși să le oferi clienților și potențialilor clienți exact ceea ce au ei nevoie de la tine – și în materie de produse/servicii, dar mai ales vizavi de felul în care îi tratezi.
Iată câteva schimbări vizuale pe care să le facem pe site de sărbători:
- Renunță la ideea de a pune animații pe site cu fulgi de zăpadă care cad! Acum câțiva ani poate acest lucru reușea să creeze o atmosferă aparte pe site, în ton cu sărbătorile de iarnă, însă acum s-a „demodat” și oamenii s-au plictisit de acest efect vizual. În plus, fulgii de nea devin enervanți atunci când îți îngreunează navigarea pe site.
- Include personaje specifice acestei perioade în postările tale sau crează o mascotă virtuală care să fie reprezentativă și pentru sezon și pentru afacerea ta! O idee simplă de implementat ar fi să personalizezi un om de zăpadă, un elf sau chiar pe Moș Crăciun. Aceste personaje te vor ajuta să creezi articole și postări mai interactive și să creezi o atmosferă caldă, prietenoasă.
- Folosește imagini care induc ideea de Crăciun: cadouri, copii, brăduți. Foarte important este ca aceste imagini să reflecte totuși afacerea ta, pentru ca oamenii să nu confunde site-ul tău cu un site de fotografii. Scopul tău nu este să ai doar mulți vizitatori pe site, ci mulți clienți și potențiali clienți interesați să cumpere produsele sau serviciile tale.
- Poți folosi decorațiuni: ideal ar fi să păstrezi un design simplu și să nu exagerezi cu decorațiunile de acest fel. Dacă, totuși, alegi să decorezi site-ul cu beteală sau globulețe, încearcă să păstrezi un stil minimalist și să nu exagerezi.
- Promoții: dacă nu dorești să modifici site-ul, poți face câteva modificări subtile la bannerele de promovare sau la fotografiile de produs. Crăciunul este cea mai aglomerată perioadă a anului și în acest fel vei încuraja clienții să cumpere mai mult fără să încarci site-ul.
- Personalizează live chat-ul și le poți oferi clienților tăi o experiență magică! Idee: Folosind o fotografie cu Moș Căciun și cu ajutorul unui operator care să joace rolul acestuia, oamenii se pot distra pe cinste, purtând discuții amuzante chiar cu moșul.