Mai sunt câteva zile până la Crăciun și suntem curioși dacă ți-ai pregătit site-ul de Crăciun, dacă te-ai gândit ce să comunici clienților sau ce noutăți să aduci pe site în această perioadă.
Copiii sunt încă în sălile de clasă și se gândesc entuziasmați la tot felul de activități distractive la care vor lua parte de sărbători. Pentru cei mai mulți dintre noi, vacanța stă departe încă de mințile noastre. Fie că ești retailer și vinzi cu un magazin online sau medic și ai un site de prezentare a clinicii tale, trebuie să îți pregătești site-ul pentru sărbătorile ce vin!
Dacă ești retailer și nu ai încă magazin online, vreau să te anunț că peste 95% dintre tinerii cu vârste între 14 și 24 de ani utilizează internetul în mediul urban. În Bucureşti şi oraşele mari procentul depăşește 98%.
Înainte de a-ți dezvălui ceea ce ți-am promis încă din titlu, țin să te anunț că în perioada 14 decembrie – 10 ianuarie, pe blogul Emiral, vei găsi foarte multe informații care să te ajute să-ți dezvolți afacerea și în perioada sărbătorilor cât și după aceea.
Subiectele articolelor din această perioadă vor fi despre cum ne pregătim site-ul de Crăciun, planuri și obiective pentru dezvoltarea afacerii și sfaturi utile, statistici și realizări în 2015 și puterea exemplului personal.
Iată ce mesaje să comunici clienților de sărbători, atât prin cuvinte cât și prin fapte:
Mulțumiri și urări de bine
Să le transmiți mulțumiri și urări de bine clienților este una dintre cele mai eficiente metode de a-i face să se simtă importanți și să te aprecieze mai mult ca și companie.
Există mai multe metode de a îmbunătăți relația cu clienții, prin a le mulțumi și a le transmite urările tale de bine. Printre acestea se numără:
- felicitări electronice trimise prin email;
- un material video pe care îl poți trimite prin email, posta pe blog sau distribui pe rețelele de socializare;
- felicitările trimise prin poștă;
- urări transmise prin telefon de către operatorii firmei;
- felicitări printate și cadouri simbolice trimise prin curier la adresa clientului sau oferite direct de către un angajat al firmei etc.
Programul de sărbători
Comunicându-le clienților programul de sărbători îi vei scuti și pe ei, dar și pe tine de neplăceri. Oamenii vor să știe zilele în care magazinul, clinica sau biroul este deschis, când se vor face livrările în cazul comenzilor online etc. Este recomandat să realizezi programul și să îl afișezi mai repede pe site și pe rețelele de socializare. Ai grijă să fie afișat într-un loc vizibil și toată lumea să aibă acces la această informație!
„Suntem responsabili!” – Campanie de responsabilitate socială
Banca Transilvania s-a apucat deja de treabă și a pregătit campania „Ho, ho, ho: Mos Craciun vine la BT”. Campania a fost gândită ca o surpriză pentru copii și se desfășoară în perioada 14 – 18 decembrie. Moș Crăciun, Crăciunițele și Omul de Zăpadă vor vizita mai multe sedii din București și vor anima atmosfera cu jocuri și concursuri interesante.
Dacă nu ai gândit deja o campanie, ar fi timpul să improvizezi repede ceva și să nu pierzi această ocazie. Dacă n-ai idei, poți contacta o agenție de PR sau un specialist care să te ajute în acest sens, contra cost.
Petrecerea de Crăciun a companiei
Petrecerea de Crăciun este ocazia perfectă de a demonstra cât de mișto sunt oamenii care stau în spatele afaceii și că echipa ta formează o adevărată familie.
„Recompensăm clienții fideli!”
Eforturile echipei tale de a îmbunătăți relația cu clienții îi va face pe aceștia să se simtă importanți și apreciați. Este modalitatea prin care tu le transmiți că „vouă vă pasă”. Oferă-le cadouri sau diferite reduceri clienților fideli, pentru că merită!