Tu ce-ți dorești, doctore? Vrei mai mulți pacienți? Vrei să crești profitul clinicii?
Lucrurile nu-s deloc ușoare pentru un „doctorprenor” (doctor și antreprenor). De fapt, sunt atât de complicate că de multe ori, tindem să asociem rezultatele cu plusul de muncă și responsabilitate, fără a analiza situația.
Așadar, m-am gândit că ai avea nevoie de câteva informații-cheie care să-ți aducă rezultate bune fără investiții suplimentare de timp și efort.
În discuția cu pacientul, concentrează-te pe el (nu pe tine, nu pe experiența ta)!
Problemele, frustrările și nelămuririle pacienților reprezintă și problema ta. Cele mai eficiente strategie de marketing medical din istoria omenirii au avut ca element-cheie „fericirea pacientului”. Așa că… pacientul trebuie să iasă fericit pe ușă, la finalul consultației.
Probabil, ai observat că cei mai mulți pacienți sunt preocupați de cât de dureroase sunt procedurile, de timpul de așteptare și de rezultate. Fă-i să se simtă confortabil!
Nu începe vreun anunț cu numele sau logo-ul clinicii!
Cea mai importantă parte a unui mesaj este titlul. Dacă nu vorbim despre Microsoft, Apple sau Nike, nimeni nu vrea să vadă logoul firmei înainte de a deveni interesați de ceea ce spui. Atrage-le atenția și fă-i să fie fascinați de ceea ce le transmiți!
Fă-le o ofertă lipsită de riscuri!
Cel mai ușor pentru pacienți este să facă… nimic. Fă-le o ofertă lipsită de riscuri! Oferă-le rapoarte sau ghiduri care să-i apropie și să-i educe. Oferă informații care să le educe perspectivele: „10 lucruri pe care trebuie să le știi înainte de a alege un dentist”!
Pentru a le crește încrederea în brandul tău, oferă-le discounturi sau servicii gratuite (de exemplu: un periaj dentar).
Folosește puterea PS-ului (Post Scriptum)!
Mulți oameni, citesc titlul, după care trec direct la PS. Un call-to-action (apel la acțiune) convingător, o ofertă tentantă prezentată la finalul articolului, îți pot aduce rezultate foarte bune.
Instruiește-ți pacienții!
Oferă-le sfaturi și idei în loc de liste cu servicii sau acreditări (recitește punctul 1)! Educația este mai valoroasă pentru ei decât publicitatea și te asigur că vor aprecia mult mai mult efortul depus.
Monitorizează rezultatele!
Urmărește rezultatele pas cu pas! Altfel cum vei ști ce anume îți aduce rezultate bune și unde ai nevoie de îmbunătățiri?
Testează!
Testează rezultatele pe eșantioane mici și vezi ce anume te ajută și ce nu! Așa vei ști ce să faci pentru a construi o strategie de marketing eficientă.
Interacționează cu potențialii pacienți!
Pacientul obișnuit cumpără un serviciu DUPĂ AL ȘAPTELEA CONTACT (cu numele clinicii/cu medicul/cu o reclamă etc). Dacă lansezi o campanie de Email Marketing și trimiți un email pe lună, ar trebui ca această campanie să se desfășoare pe o perioadă de minimum 10 luni. Cercetările arată că este mai bine să fii consecvent.
Cu toate că timpul unui doctor este mult prea prețios pentru a-l irosi pe campanii de marketing, îți recomand ca latura ta de antreprenor să nu se abată de la aceste mici reguli. Așadar, colaborează cu o Agenție de Marketing Digital face online-ul să lucreze pentru tine și, în același timp, acordă importanța necesară relației cu pacienții!