Inovatie, perseverenta, flexibilitate, relații bune cu clientii, învățare și dezvoltare continuă. Astea sunt lucrurile pe care ne axăm când începem un business. Dar la fel de important este cum ne alegem angajații. Angajații sunt oamenii care fac lucrurile să se întâmple.
În funcție de cât de bine selectăm oamenii care să lucreze în firma noastră, aceștia asigură succesul companiei sau doar supraviețuirea ei.
În graficul de mai jos, poți observa câteva lucruri de care țin cont antreprenorii și managerii atunci când angajează!
Totuși, dacă și pentru tine contează foarte mult calitatea și vrei ca echipa ta să se dezvolte într-un mod benefic pentru compania ta, te sfătuiesc să pui accent pe talent și pasiune mult mai mult decât angajatorii de rând. Ai putea, chiar, să pui „talentul și pasiunea” în topul listei cu criterii care te ajută să alegi angajatul perfect.
Totuși, iată câteva aspecte la fel de importante precum talentul și pe care majoritatea angajatorilor nu le iau în calcul.
Cum ne alegem angajații? 5 criterii foarte importante de care să ținem cont când facem angajări!
Orientarea către rezultate
Dacă îți setezi obiective clare și standardele tale de performanță sunt înalte, atunci ești orientat către rezultate și asta este ceea ce trebuie să le ceri și angajaților tăi. Rezultatele unei companii trebuie să fie măsurabile, la fel și productivitatea. Angajații orientați către rezultate sunt elemente-cheie într-o companie care vrea să atingă succesul.
Proactivitatea
Proactivitatea înseamnă să-ți asumi responsabilitatea și să duci lucrurile până la capăt. O dovadă excelentă că un potențial angajat este proactiv este voluntariatul pe o perioadă lungă de timp, cursurile, certificările, premiile, conferințele sau internshipurile din perioada studenției.
Flexibilitatea
Dacă ești flexibil înseamnă că te integrezi și te adaptezi ușor schimbărilor. Piața este în continuă schimbare, companiile se dezvoltă și fac schimbări tot timpul; la fel trebuie să fie și angajații.
Munca în echipă
Capacitatea de a lucra în echipă a cuiva îți spune cât de eficient poate să comunice și să lucreze acea persoană împreună cu alți membrii. „Unde-s mulți, puterea crește”, nu? O echipă productivă este aceea în care există sprijin reciproc, unitate, fiabilitate și forță.
Experiența internațională
Auzim tot timpul că se caută vorbitori de limba engleză, de limba germană, franceză sau chiar turcă. Mai mult decât atât, experiența internațională (internshipuri, joburi, cursuri, schimburi de experiență) este și ea foarte importantă. De ce? Aceste lucruri reprezintă un indicator perfect al capacității de a ieși din zona de confort și demonstrează faptul că persoana respectivă este deschisă către nou.