Nu e ușor să vinzi online. Dar, ți-ar plăcea să deții o formulă magică ce pune capăt tuturor îndoielilor, o formulă care îi face pe oameni să cumpere cu plăcere și interes?
Ai vrea să știi cum să fii orientat către client, să îi câștigi încrederea, să răspunzi tuturor nevoilor clienților, și totodată să eviți să pierzi sume mari de bani din cauza politicii de retur sau să-ți strici imaginea din cauza reclamațiilor?
Ai vrea o formulă care le oferă clienților și potențialilor clienți lucrul la care râvnesc cel mai mult, și anume sentimentul de SIGURANȚĂ?
Da? Bine. Iată această formulă: PLATA PRIN RAMBURS, mai exact transportul prin curier cu verificarea coletului înainte de plată.
Îți mai aduci aminte când îți explicam cum vinzi fericire în 2016 şi de ce trebuie să faci asta? Ei bine, sentimentul de siguranță este la fel de important.
Așadar, vreau să vorbim despre două lucuri importante azi: verificarea coletului înainte de plată (1) și politica de retur (2).
Transportul prin curier cu verificarea coletului înainte de plată
Când vreau să iau cele mai bune decizii pentru o afacere personală sau să ofer un sfat bun, mă pun în locul clientului.
Uite o întâmplare recentă:
Săptămâna trecută eram cu Maria, într-un magazin de haine, de unde și-a cumpărat o rochie de seară la preț redus. Acasă a observat că rochia era puțin ruptă la mijloc. Am revenit amândouă la magazin, a doua zi, și a rugat-o pe vânzătoare să i-o înlocuiască.
Femeia nici n-a ascultat plângerea: „Ați cumpărat rochia la reducere. Citiți ce scrie pe ușă: Marfa vândută nu se returnează!”.
Am încercat să îi explicăm că marfa a fost defectă, dar n-am reușit să rezolvăm nimic. Norocul Mariei a fost că managera a auzit discuția și a venit să vadă ce se întâmplă. Aceasta o cunoștea pe prietena mea, ea fiind clientă veche a magazinului, și imediat s-a rezolvat problema.
Imaginează-ți că lucrurile stau la fel și în online! Clienții tăi nu au voie să plece nemulțumiți, tu nu vrei să pierzi bani și nici să-ți strici imaginea.
Maria era cât pe ce să plece supărată, cu gândul să nu mai cumpere ceva vreodată din acel magazin, când managera a venit și a spus că mesajul „Marfa vândută nu se returnează!” nu se aplică și în cazul bunurilor deteriorate.
De foarte multe ori, diferența dintre succesul unei afaceri și insuccesul ei o face atitudinea. Atitudinea pe care oamenii și-o doresc din partea companiilor este una care înspiră încredere, siguranță, transparență, responsabilitate.
Ești de acord cu mine când spun că transportul prin curier cu verificarea coletului înainte de plată nu este doar un serviciu, ci o atitudine corectă față de client?
Politica de retur
Legile privind politica de retur a magazinelor online sau fizice se schimbă, urmând ca orice produs să poată fi returnat în termen de maximum 15 zile calendaristice de la achiziționarea acestuia. Acest lucru nu se aplică în prezent, decât la unele magazine, iar schimbarea unui produs sau returnarea banilor ține strict de politica magazinului.
Există magazine care oferă clienților posibilitatea de a schimba produsul achiziționat într-un termen de 30 de zile și magazine care adoptă atitudinea despre care vorbeam și în prima parte a articolului: „Marfa vândută nu se returnează”.
Până vor fi toate magazinele obligate prin lege să schimbe produsele la cerere, îți recomand să faci acest lucru din proprie inițiativă!
Ești retiler sau producător și vinzi online? Cum profiți de pe urma politicii de retur?!
Claritatea
Orice experiență pozitivă începe cu un mesaj clar și atractiv. Clienții vor să știe la ce anume să se aștepte.
Încredere
Știind că pot returna sau schimba produsele, clienții te vor percepe drept un magazin de încredere.
Confort
Îmi place să fac cumpărături online pentru că este mult mai confortabil. Totodată, este foarte convenabil să cumperi online atunci când nu-ți faci griji în legătură cu mărimea potrivită. Dacă nu mi se potrivește mărimea pantofului, pot solicita să mi se trimită o pereche de pantofi cu o mărime mai mică, nu?
Accesibilitatea
49% dintre cumpărători au declarat că NU sunt de acord cu acele costuri de transport, mai ales atunci când vine vorba de returnarea produsului. Dacă vrei să-ți menții clienții fericiți, oferă-le transport gratuit.
Flexibilitate
Nimeni nu vrea să se streseze în legătură cu respectarea termenului impus de politica de retur. Oferă-le clienților posibilitatea de a returna produsul într-o perioadă de 15, până la 30 de zile.
Când vinzi online sau ai un magazin fizic, ai datoria de a-ți face fericiți clienții. La urma urmei, clienții sunt „vinovați” de succesul tău.
Dacă ți-a plăcut articolul, citește și următoarele articole:
Magazin online? Ce să vând? Cea mai mare greșeală a retailerilor de azi.
Cum comunici un discout? Psihologia reducerilor!
Ai un magazin online? Îți dezvălui 8 reguli ale succesului, demonstrate de 8 experți celebri!