Te-ai gândit vreodată că există ceva gratis și accesibil tuturor, care nu consumă timp, ceva ce poți oferi oricând, oricui și vor toți clienții de la tine?
Cum te simți atunci când cineva apreciază foarte mult munca ta sau realizările tale?
E mișto, așa-i? Parcă îți vine cheful să-i povestești ce ai făcut și cum ai ajuns să realizezi anumite lucuri.
Ăsta este sentimentul pe care clienții tăi trebuie să-l asocieze cu tine și compania ta.
Vrei să cunoști adevăratul motiv pentru care cineva își pierde cei mai buni clienți, cei mai dedicați și competenți angajați sau chiar soția care părea să-l iubească până la adânci bătrâneți?
Foarte puțini înțeleg lăcomia după apreciere a oamenilor, iar cei mai mulți nu știu cum sau nu-i interesează să le satisfacă nevoia de a se simți importanți.
John Dewey, unul dintre cei mai cunoscuți filosofi ai Americii, spunea în „Puterea cuvintelor” că „cea mai profundă nevoie a firii umane este dorinţa de a se simţi important”.
Îți explicam într-un articol anterior cum vinzi fericire şi de ce trebuie să faci asta și că aceasta este una dintre condițiile principale pe care trebuie să le respecți dacă vrei să ții pasul în 2016. Mai mult decât ceea ce vinzi, contează cum vinzi.
Poți face o femeie să se căsătorească cu tine amenințând-o cu o armă, sau o poți determina să-și dorească să fie soția ta.
Există o singură metodă recomandată prin care să convingi oamenii să facă ceva: determinându-i să-și dorească să facă acel ceva.
Dacă vreau ca tu să faci un anumit lucru, te pot determina să-l faci. Cum? Îți ofer ceea ce îți dorești extrem de mult.
Cum îi determini tu pe oameni să își dorească să rămână clienții tăi pe viață? Ce vor ei de la tine? Ce le oferi?
Mama mea îmi spunea tot timpul când mă certam cu cineva: „Fă-i să se simtă importanți pentru tine, să se simtă apreciați… și vei avea lumea la picioare!”.
N-am realizat câtă dreptate avea până în momentul în care am văzut în acele vorbe o adevărată strategie de marketing care funcționa mai bine decât alte sute de strategii pe care le testasem.
Am câteva întrebări importante pentru tine și vreau să te gândești serios la ele. Iar dacă nu știi răspunsurile, este în regulă, dar analizează atitudinea câtorva clienți!
- Clienții tăi pleacă mai fericiți decât erau atunci când au ajuns în magazinul tău?
- Clienții tăi se simt apreciați de către tine și compania ta?
- Știai că există cărți întregi de marketing despre „nevoia de apreciere a clientului”?
- Să presupunem că îți pasă de clienții tăi. Totuși ei nu știu asta pentru că nu le-ai arătat. Din punctul lor de vedere ție nu îți pasă de ei. Care este realitatea?
Știi că 68% dintre clienții renunță la anumite branduri din cauza faptului că ei sunt convinși că nu sunt apreciați de către companie?
Ce anume îi face pe oameni să se simtă importanți?
Carnegie spunea că felul în care obții sentimentul importanței de sine este o trăsătură de caracter care spune ce fel de om ești. Unii își obțin acest sentiment prin donarea de bani pentru construcția spitalelor sau a caselor de copii, alții devin bandiți, spărgători de bănci și se mândresc cu faptul că-s vânați de Interpol.
Acesta este motivul principal pentru care oamenii de Marketing și de PR analizează atât de mult comportamentul clienților: vor să descopere ce anume trebuie să le ofere compania, vor să înțeleagă ce anume i-ar face să se simtă norocoși că au ales un anumit brand.
Sentimentul importanței de sine este în strânsă legătură cu starea de fericire.
Spre exemplu, George Washington și-a dorit să fie numit „Majestatea Sa, Președintele Statelor Unite”, Cristofor Columb a pledat pentru titlul de „Amiral al Oceanului și Vicerege de India” și așa mai departe.
Să luăm exemplul angajaților! Dacă ai fost vreodată angajat, probabil știi că nimic nu ucide mai tare ambiția decât criticile din partea superiorilor. Cum ar fi ca în loc să le omori ambiția să îi motivezi să devină mai buni, mai eficienți, mai dedicați muncii lor?
Uite câteva metode pe care le folosesc companiile mari pentru a-și arăta aprecierea față de clienți:
- Păstreză legătura cu clienții (newslettere speciale, emailuri personalizate de sărbători etc.)!
- Follow-up! Contactează-ți clienții telefonic și află dacă le-au plăcut produsele, dacă au întâmpinat dificultăți în utilizarea acestora ș.a.m.d.
- Oferă-le cupoane valorice pentru a le răsplăti fidelitatea!
- Ajută-i să învețe ceva nou! Spre exemplu, poți organiza cursuri gratuite la sediul firmei.
- Petreceți timp împreună! Poți organiza evenimente și să inviți toți clienții importanți.
- Oferă-le (gratuit) un material informativ cu adevărat util și scrie pentru fiecare client o notiță personalizată la sfârșit!
- Trimite-le o mică atenție!
- Oferă-le mostre gratuite înainte de lansarea unui produs și spune-le că ți-ar plăcea să afli părerea lor!
- Dacă ai o afacere B2B, ajută-i să-și crească portofoliul de clienți: îi poți recomanda prietenilor tăi, cunoștințelor, familiei.
- Oferă-le pur și simplu discounturi – fără niciun motiv special!
- Fă-i să se simtă parte din familie, invitându-i atunci când sărbătorești ceva important!
- Fă-i să râdă!
- Mulțumește-le sincer!
Deci, ce este gratis, nu consumă timp și vor toți clienții de la tine? APRECIEREA!
Citește și:
Vinzi online? O metodă infailibilă pentru soluționarea plângerilor!