Astăzi este Ziua Internațională a Femeii, iar brandurile de modă sărbătoresc oferind diferite promoții și evenimente. Această sărbătoare le oferă brandurilor oportunitatea de a-și exprima aprecierea față de femei și totodată folosesc promoțiile ca strategie de marketing pentru a-i atrage pe consumatori să cumpere cadouri pentru femeile din viețile lor.
Cât despre evenimente, implicarea mediului de afaceri pentru îmbunătățirea vieții comunității (iar în acest caz vorbim în mare parte despre aprecierea frumuseții și respectarea drepturilor femeii) nu este ceva nou.
Cum ajută aceste evenimente?
- contribuie la îmbunătățirea atitudinii clienților față de companie,
- îi determină pe clienți să-și dorească să cumpere mai multe produse sau servicii,
- ajută brandurile să câștige încrederea clienților,
- ajută compania să se dezvolte pe termen lung.
Ce vor femeile de la brandurile de modă de 8 martie?!
Nu este nici un secret faptul că din ce în ce mai multe branduri „profită” de amploarea pe care o iau discuțiile despre emanciparea femeii.
Deși campaniile și evenimentele de acest gen ating latura emoțională a femeilor, unele branduri sunt mai bune decât altele.
Ce le impresionează pe femei?
Autenticitatea
Pe lângă faptul că trebuie să practici ceea ce promovezi, trebuie să transmiți ideea de inovație, autentic, diferit de ceea ce au mai experimentat consumatorii.
O idee autentică pe care femeile o apreciază este aceea de a include în punga de cumpărături ceva extra, ceva memorabil. Poate fi un bilețel cu un mesaj care inspiră, un obiect inscripționat care motivează sau orice altceva care atrage atenția.
Simplitatea
”Simplitatea este cheia adevăratei eleganțe” (Coco Chanel)
„Keep it simple” nu este așa simplu, dar este atractiv. Unele dintre cele mai impresionante campanii din ultimii ani sunt cele în care s-au găsit modalități creative de a face publicul să conștientizeze brusc o problemă.
Petițiile împotriva conținutului misogin de pe Facebook au atras mii de semnături în trecut. Deși au fost privite drept stimulente pentru schimbare, nu au fost arme suficient de puternice încât site-ul să ia măsuri.
Poveștile personale
Dintre toate campaniile create pe site-ul de petiții online Change.org, cele care abordează problema drepturilor femeii se află în topul campaniilor de succes. Succesul acestora se datorează în principal poveștilor personale care alimentează setea pentru dreptate a femeilor.
Grupurile feministe
Grupurile feministe le fac pe femei să se simtă protejate, înțelese, puternice, importante ș.a.m.d. Femeile înțeleg că feminismul nu-i discriminează pe bărbați. Indiferent de identitate, fiecare om, fie bărbat, fie femeie, are dreptul să-și trăiască viața în demnitate și așa cum o dorește. Dar, totodată, ele vor ca brandurile să-și asume înțelegerea realității femeilor. Fiecare femeie îndeplinește mai mult decât un rol: mamă, soră, fiică, soție etc.
Tinerețea
După o anumită vârstă, femeile asociază ideea de fericire cu perioada de tinerețe. O ținută te poate face să pari mai tânără sau mai în vârstă decât ești. Retailerii cunosc trucuri prin care să evidențieze beneficiile pe care ținutele le au asupra aspectului fizic.
Promoțiile – Shoppingul face parte din ADN-ul femeilor
Ce femeie nu iubește reducerile? Cuvintele „promoție” și „reducere” par a fi în perfectă armonie cu natura femeiii.
Când spui „promoții” toate femeile se activează.
Shoppingul este impregnat în creierul femeilor și numai ideea de a achiziționa ceva crează o plăcere uriașă, urmată, bineînțeles, de durerea de a plăti.
Imaginează-ți cum reacționează femeile când găsesc ceva valoros la un preț accesibil?
Știai că foarte multe femei obișnuiesc să-și cumpere rochii la reducere, fără să le probeze?
Dacă ți-a plăcut articolul, citește și Cum cresc brandurile profiturile companiilor tale de Valentine’s Day!
Aceleași strategii le poți folosi și săptămâna aceasta.