Cum să menţii relaţia cu clienţii existenţi

Clienţii loiali sunt miezul oricărei afaceri de succes – afacerile au de la 60 la 70% mai mai multe şanse să vândă ceva unui client existent, spre deosebire de probabilitatea de a vinde unui client nou care e de doar 5-20%. Ca să nu mai menţionăm faptul că este mai ieftin să vinzi unui client existent decât unui client nou.

Să menţii o relaţie apropiată cu clienţii nu este o sarcină uşoară, dar dacă este făcută aşa cum trebuie, te poate ajuta să vii cu ceva nou în faţa competitorilor tăi. Plus că trebuie să facă parte din strategia de marketing a oricărui afaceri.

1.Ascultă-ţi clienţii

Să asculţi opiniile şi plângerilor clienţilor este un mod uşor de a păstra legătura cu aceştia. Reţelele sociale sunt un loc unde cele mai multe companii discută cu clienţii lor. Creează o pagină de Facebook, Linkedin sau Twitter pentru a fi uşor de găsit de clienţi în momentul când au întrebări sau vor să dea un feedback. Ascultă-i şi răspunde-le rapid.

2.Oferă-le recompense

Pentru cei care ţi-au fost deja clienţi le poţi oferi discounturi speciale şi vouchere pentru produse sau servicii viitoare. Este o strategie care te poate ajuta să ai mai multe vânzări şi conversii. Cu cât oferi cele mai bune oferte, cu atât relaţia cu ei va continua pe un termen lung.

3.Creează un program de fidelitate

În momentul când un potenţial client devine client, oferă-le puncte de fidelitate. Acele puncte le poate acumula sau le poate folosi la următoare comandă. În momentul când clientul respectiv va avea din nou nevoie de un produs sau de un serviciu, nu va apela la competiţie pentru că va prefera să îşi cheltuie punctele de fidelitate.

4.Păstrează continuu legătura cu ei

Ca şi relaţiile personale, nu poţi construi o relaţie cu cineva dacă nu păstrezi contactul.

Trimite-le mail-uri de mulţumire, mail-uri unde le poţi cere să îţi lase un testimonial, mail-uri cu diverse noutăţi, produse noi, informaţii utile, orice ar putea fi interesant pentru client. În acest fel ei nu vor uita de tine şi îţi vor creşte şansele ca ei să revină.

5.Rezolvă-le problemele repede

Indiferent de tipul de client, toţi îşi doresc rezolvarea problemelor rapid şi primirea răspunsurilor de care au nevoie. Cu fiecare transfer, e-mail sau telefon, clienţii îşi pierd răbdarea şi astfel îşi pot pierde încrederea în ţine. Dacă le vei rezolva cererile rapid, le arăţi că sunt importanţi pentru tine şi vor apela şi altă dată la serviciile şi produsele tale.

6.Învaţă de la clienţii pe care i-ai pierdut

Când clienţii actuali nu mai apelează la serviciile tale sau nu îţi mai cumpără produsele, îi pierzi. Puţini ştiu de ce îşi pierd clienţi. Creează o bază de date cu clienţi care nu au revenit. Notează cât timp ţi-au fost clienţi şi cum să îi faci să revină.

Amintește-ți ce contact ai avut cu ei, dacă au existat probleme sau neînțelegeri, astfel ai putea identifica motivul din cauza căruia ei nu au revenit.