SEO On-Page: anatomia unei pagini perfect optimizate

wordcloud-679950_1280Optimizarea on-page se referă la toate măsurile care poate fi luate în mod direct în cadrul site-ului pentru a îmbunătăţi poziţia lui în cadrul motoarelor de căutare.

Există câţiva factori care afectează rankingul site-ului în cadrul motoarelor de căutare. Aceştia sunt:

1.   Conţinutul paginii

Conţinutul paginii este ceea ce vede utilizatorul când ajunge la tine pe site, de aceea contează foarte mult pentru motoarele de căutare. Astfel este important să creezi un conţinut de bună calitate. Dar ce înseamnă asta? Dintr-o perspectiva SEO, conţinutul de bună calitate are două atribute: împlineşte o cerinţă şi are un link ce duce spre el.

  • conţinutul îndeplineşte o cerinţă – informaţia este afectată de cerere şi ofertă. Cel mai bun conţinut este cel care furnizează informaţii conform cererii. Poate fi un articol, un videoclip, o imagine sau un sunet, indiferent ce e, trebuie să existe cerere pentru acel conţinut.
  • conţinutul trebuie să aibă un link ce duce spre el – dacă utilizatorii site-ului tău nu pot găsi un link spre conţinut sau dacă nu pot distribui acel conţinut mai departe pe reţelele sociale sau pe e-mail, atunci conţinutul respectiv nu îţi va aduce trafic. Există site-uri exemple de aşa nu, care, pentru a citi conţinutul sau pentru a vedea un videoclip eşti obligat să îţi faci cont la ei pe site – iar motoarele de căutare nu văd cu ochi prea buni acest lucru.

În conţinutul paginii sunt multe elemente care trebuie avute în vedere. Aceste sunt câteva exemple: cuvintele cheie – dacă sunt exacte sau parţiale şi unde sunt distribuite pe pagină, meta description,optimizarea url-urilor, iconiţe pentru reţele sociale, optimizarea pentru mobile,  optimizarea titlurilor, tag-urile, linkuri interne şi externe etc

De asemenea contează lungimea conţinutului text, dacă este unic, viteză de încărcare a paginii şi uşurinţa cu care poate fi citit acel conţinut.

2.   Domeniul url al site-ului web

Ce menţiuni are domeniul url pe web in general, backlinkuri de la site-uri de calitate, comunicate de presă, menţionări pe reţelele sociale etc

3.   Traficul şi datele primite dinspre site

Ce trafic  este pe site, click-urile, nivelul CTR-ului, nivelul de bounce rate.

4.   Datele din reţelele sociale

Câte like-uri are site-ul respectiv, câte distribuiri, câte comentarii, câte menţionări pe Instagram, Facebook, Linkedin, Google Plus, Twitter etc.

De-a lungul timpului, ce este considerat a fi “perfect” s-ar putea schimba şi servicii noi, platforme şi alţi factori de optimizat ar putea să apară. Dar în ultimii ani, aceşti factori prezentaţi mai sus au rămas relativ neschimbaţi. Deşi mulţi proprietari de companii încearcă să îşi facă ei singuri SEO, ar economisi timp şi bani dacă ar apela la un specialist în acest domeniu pentru cele mai bune rezultate. Şi trebuie să ţii minte că rezultatele SEO nu apar în câteva zile, ci în câteva luni şi trebuie continuu optimizat.

Solicita  oferta pentru optimizarea site-ului tau si vei fi mai aproape de succes!