Managerul pe care l-ai angajat anul trecut este econom și asta te bucură. Cheltuiește puțin și nu-și bate capul prea mult cu investițiile SMART. Investiția „costă scump” și nu vrea să risipească banii firmei. În plus, vrea să-și ia un asistent personal în următoarele șase luni, așa că s-a gândit să pună la saltea banii destinați cercetării și să facă presupuneri „deștepte”.
Dacă și managerul tău s-a concentrat prea mult pe problemele organizaționale și n-a mai avut timp de educație financiară, asigură-te că ia, totuși, deciziile corecte când vine vorba de marketing. De multe ori, managerii aruncă pe fereastră multe dintre resursele investite în campaniile de marketing. Așa că… dacă vrei să-ți salvezi afacerea, scapă de presupunerile managerului și încearcă să nu confunzi și tu cheltuiala cu investiția!
Care este diferența între cheltuială și investiție?
Spre deosebire de cheltuieli, investițiile vin cu anumite avantaje importante: recuperarea bugetului investit (Return On Investment – ROI), creșterea profitului și a bazei cu clienți, fidelizarea unui număr semnificativ de clienți, dezvoltare pe termen lung ș.a.m.d.
Să ne imaginăm că demarăm o campanie de Marketing cu un buget de 500 de euro. Iată 3 situații:
Situația 1: Campania generează vânzări și astfel recuperezi investiția de 500 de euro în primele 3 luni plus un profit de 300 de euro.
Situația 2: Recuperezi doar 300 de euro din investiție.
Situația 3: Nu știi dacă recuperezi investiția sau dacă obții clienți noi.
Care din cele trei campanii este o investiție și care este o cheltuială?
Primele două situații reprezintă investiții, ultima este o cheltuială. Dacă știi ce încasări (sau altfel de rezultate) vei produce cu un anumit buget, campania respectivă este o investiție. Dacă investiția nu este profitabilă (cum am exemplificat în situația 2) nu o repeți.
Investiția crește șansele de a ajunge la rezultatele mult dorite. Măsurând rezultatele și testând diferite tehnici și strategii, găsim cea mai eficientă formă de promovare și facem predicții pertinente cu privire la rezultatele pe care le vom obține cu un anumit buget, într-o anumită perioadă de timp.
Pentru orice acțiune de marketing există un instrument de măsurare a rezultatelor. Putem măsura eficiența unui anumit tip de mesaj, a unei pagini sau a unui buton, putem identifica și localiza probleme de conversie ș.a.m.d.
De exemplu, dacă rata de conversie pe site a vizitatorilor în clienți este de 50% și totuși vrei mai mulți clienți, înseamnă că trebuie să crești performanțele campaniei de promovare. Dacă ajung suficienți vizitatori pe site și rata de conversie este de 1%, înseamnă că nu am creat corect campaniile de promovare sau site-ul nu are funcționalitățile de conversie necesare, nu inspiră încredere, mesajele nu sunt creative sau nu au un ton of voice potrivit.
Ceea ce vreau să spun este că poți deveni cunoscut, poți avea avea mai mulți clienți sau o comunitate cu care să comunic constant; trebuie doar să hotărăști ce este prioritar pentru tine. Dar rezultatele îți vor satisface așteptările numai și numai dacă cercetezi îndeajuns problema încât să creezi soluțiile potrivite. Numai așa poți obține rezultate pe termen lung.
Așadar, înainte să-mi spui că știi tu că x lucru funcționează, permite-mi să te întreb: Știi sau presupui? Pentru că… presupunerile te duc la sapă de lemn.
Și pentru că n-aș vrea să presupun că acest articol ți-a fost util, aștept părerile tale pe chat.