Ești antreprenor. În România. În 2018. Ești administrator, acționar, asociat, manager, vânzător, networker, comunicator, ambasador al propriului brand.
Mai poți? Sau, mai bine zis: le poți face pe toate, și bine? Este ”bine” suficient pentru afacerea ta?
42% dintre respondenții unei cercetări realizate de Ernst&Young despre outsourcing-ul european declară că reducerea costurilor operaționale se află în top trei motive pentru care aleg să externalizeze unele servicii din cadrul companiei.
Însă reducerea costurilor nu este singurul avantaj al externalizării. Ne putem imagina foarte ușor cât de mult se simplifică lucrurile atunci când nu mai ai de gestionat proiecte care nu țin neapărat de specializarea ta.
De exemplu, dacă ai un business în domeniul medical, conceperea unei campanii de comunicare nu este punctul tău forte. Atunci ai două opțiuni: angajezi un specialist sau apelezi la o agenție. Sigur, la prima vedere pare mai eficient să-ți gestioneze campaniile o singură persoană, parte din echipa ta. Începi procesul de recrutare, dar cum evaluezi candidatura unui specialist în comunicare, dacă tu ai studii medicale? Apelezi la o agenție de recrutare, așa-i? Apoi, ești sigur că noul tău specialist în comunicare va avea suficient volum de lucru în fiecare zi pentru a justifica o angajare cu normă întreagă? Prin acest proces analitic trec mulți antreprenori atunci când vine vorba despre o nevoie de resursă umană și servicii prestate. De cele mai multe ori, ajung la concluzia că este și mai ieftin, dar și mai eficient să externalizeze serviciul respectiv către o echipă de specialiști, decât să angajeze unul.
Și cum bine știm cu toții, mai multe creiere laolaltă vor avea un randament mai bun decât unul singur pentru a se confrunta cu provocările unui business. Ai auzit de teoria triplei restricții? Imaginează-ți un triunghi, iar laturile lui sunt ceea ce-ți dorești de la un proiect: costuri reduse, timp optim de execuție și performanță înaltă. Specialiștii spun că întotdeauna va exista un compromis care va rezulta în atingerea a doar două dintre aceste aspecte: dacă execuți rapid și ieftin, nu vei obține calitate; dacă produci rapid și calitativ, te va costa considerabil; dacă atingi performanța dorită cu costuri reduse, va dura mai mult decât de obicei.
Vestea bună este că, atunci când apelezi la o agenție, aceasta poate completa triunghiul sau poate acoperi cel puțin 2,5 dintre laturi. Cum așa? În primul rând, colaborarea cu o agenție te va costa considerabil mai puțin decât un salariu pe termen mediu-lung. În al doilea rând, într-o agenție profesionistă există întotdeauna un manager de proiect care se asigură că totul merge conform planului și că proiectul va fi livrat la timp. Iar în ceea ce privește performanța, îți vom dezvălui un secret: într-o agenție de profil, vei găsi cei mai buni specialiști, pentru că ei sunt întotdeauna la curent cu tot ce-i nou și inovator în domeniul lor și depășesc provocări la care nici nu te gândești, prin cercetare și perfecționare continuă. Dacă gândim ca paralelă exemplul specialistului în comunicare al unei companii de transporturi, să zicem, el va ști să se conecteze cel mai bine cu un public format din transportatori. În schimb, specialistul din agenție va ști să comunice către o audiență variată, pentru că expertiza sa va fi comunicarea în sine, nu o industrie anume.
Fii antreprenor! În România! În 2018! Fii administrator, acționar, asociat, manager, vânzător, networker, comunicator, ambasador al propriului brand! Dar fă toate acestea în mod smart: înconjoară-te de oameni care te completează acolo unde nu stăpânești subiectul, apelează la servicii de specialitate acolo unde nu ești expert și, mai ales, fii constant informat despre piața de servicii din jurul tău și cum te poate ajuta să-ți ușurezi viața de antreprenor! În România, în 2018.
Iar dacă ai nevoie de Online, noi îl facem să lucreze pentru tine. Scrie-ne, îți răspundem azi!
Pe curând!