Cel mai fierbinte subiect al anului 2018 în Online-ul european: GDPR. Și e căldură mare, monșer! Investești în ceva ce nu-ți aduce profit, ba chiar ai senzația că îți va alunga clienții și îți va sărăci business-ul. Hai să vedem împreună, cum eviți catastrofa și bașca!, o și transformi în avantaj! Cu tot stresul ăsta, când ai urmărit ultima oară un meci de tenis?
Nu-i deloc o noutate această legislație a protecției datelor personale, balaur cu 7 capete al vremurilor noastre Online, ci există de peste 20 de ani. A luat ființă într-un 1995 care nu preconiza o asemenea dezvoltare a Internetului. Însă de atunci, comorile pe care le păzește, datele personale ale utilizatorilor, au deprins puteri inimaginabile și sunt vânate de răuvoitori. În 2016, când numărul de postări pe Facebook a depășit 3 milioane pe minut, balaurul a primit și el un refresh. El intră în vigoare pe 25 mai, iar antreprenorii noștri supereroi se gândesc acum care cap din 7 trebuie tăiat primul și cu ce preț.
Super-antreprenorule, am vești pentru tine: trebuie doar să te împrietenești cu balaurul. Vei vedea că îți aduce și beneficii: nu numai clienții, dar și partenerii, furnizorii, acționarii și angajații tăi se vor simți în siguranță și îți vor acorda votul de încredere. E cum zicea Zig Ziglar: ”Dacă oamenii te apreciază, te vor asculta, dar dacă au încredere în tine, vor face afaceri cu tine.”.
- 22 de miliarde de SMS-uri trimise zilnic în lume
- 5,2 miliarde de căutări Google în fiecare zi
- Mai mult de 4 milioane de ore de conținut nou zilnic pe Youtube
- Oare câte dintre aceste date personale sunt obținute cu acordul utilizatorilor?
Gândește-te numai că îi vei întreba ce fel de informații sunt dispuși să împărtășească cu tine, în loc să le culegi oricum, ca până acum. Iar dacă le oferi această opțiune, vor ști că te-ai pus la punct din punct de vedere GDPR: după ce colectezi aceste date, le vei stoca, procesa, gestiona și arhiva cu sfințenie. Și ce client e mai fericit decât acela care știe că brand-ului său preferat nu-i pasă doar de buzunarul lui, ci și de preferințele sale personale? Sătul de consumerismul ”oricât, oriunde, oricând și oricum”, va avea încredere în tine și te va vizita din nou, în detrimentul concurenței non-conforme.
Mulți dintre colegii tăi de breaslă vor continua să încerce să ”fenteze” balaurul, riscând nu numai sancțiunile prevăzute de GDPR, dar și pătarea imaginii profesioniste la care lucrează de zor, ca și antreprenori, parteneri sau angajatori. Înainte de a avea propriul business, ți s-a întâmplat cu siguranță să fii chemat la interviu de către companii cărora nu le oferisei datele tale de contact. Te-ai întrebat oare atunci de unde le-au obținut? Următorul candidat la echipa ta o va face, iar când va afla că totul este conform cu drepturile sale europene, vei câștiga un plus de încredere ca și angajator, dar și candidatura acelui puști genial pe care l-a interviewat și colegul de breaslă.
Și că tot vorbim despre aspectele interne ale business-ului tău, îți mai dezvălui un ”beneficiu ascuns” al GDPR-ului: atunci când treci în revistă procesele operaționale pentru a te asigura că sunt conforme cu noua legislație, notează-le deoparte pe cele pe care va trebui să le regândești acum. Sigur, știai de ceva vreme că ți-ar ușura viața, dar nu ai avut niciodată timpul sau motivația necesare pentru a le implementa. Bifează-le ca realizate pe măsură ce le pui la punct și informează-ți partenerii că ești GDPR-compliant: satisfacția e garantată, de ambele părți!
Iar pe tine te costă doar două-trei întâlniri cu specialistul în GDPR, câteva ore de reflexie asupra propriului business și implementarea unui plan de acțiune, toate spre binele business-ului tău. Până la urmă, nu sunt cheltuieli, ci investiții!
Așa că nu-i nici GDPR-ul atât de negru: hai să-l primim cu brațele deschise! Cu toții avem de câștigat.