De ce? Pentru că vor reveni cu siguranță și te vor recomanda și colegilor, prietenilor, familiei.
Cum? Află din acest articol pașii esențiali, atât online cât și offline, pentru ca relația ta cu clienții să-ți aducă numai beneficii!
Asigură-te că oferi clientului o experiență de cumpărare în urma căreia se va simți important, valoros și apreciat, iar rezultatele nu vor întârzia să apară:
- Te va percepe ca pe un brand Premium, deci imaginea ta în piață va fi una Premium
- Va vedea că îți pasă, așa că va reveni cu încredere și a doua oară, crescând rata de retenție
- Brand-ul tău va ajunge să fie cunoscut și de apropiații săi, așa că vei vinde și mai mult
Cum procedezi?
Primul pas este să identifici fiecare tip de interacțiune pe care o ai cu clientul tău: prima vizită online, primul contact telefonic, vizita la sediul firmei tale… toate acestea sunt momente care îți oferă ocazia de a-l impresiona. Apoi, pentru fiecare dintre acești pași, gândește-te la ce i-ar plăcea să vadă, să audă sau să obțină de la tine: oferă-i mai mult, mai bun, mai repede: depășește-i așteptările!
Un alt obiectiv extrem de important pentru acest proces este ca website-ul, magazinul online, sediul firmei și atitudinea echipei să reușească să ofere clientului valoarea adăugată pe care ți-ai propus-o. Te poziționezi din nou ca brand Premium, iar performanțele vor fi pe măsură. Și dacă tot a venit vorba de performanțe, asigură-te că le monitorizezi constant: măsoară satisfacția clientului și rezultatele acesteia în vânzări. Urmărești, evaluezi și faci planul de bătaie pentru perioada următoare.
Și pentru că ești un antreprenor mereu informat și pus la punct cu ultimele tendințe în Marketing Online, iată și câteva sfaturi bonus din partea noastră:
Dacă ai un Magazin Online:
- La sosirea clientului în Magazinul tău Online, fii o gazdă bună și primește-l ca într-un magazin fizic: urează-i bun venit, mulțumește-i pentru vizită, felicită-l pentru alegerile făcute, spune-i că îl aștepți cu drag și data viitoare și ia-ți la revedere: va aprecia cu siguranță abordarea umană în mediul virtual și va înțelege că interacționează cu o echipă de oameni, nu de roboței electronici
- Un semn de curtoazie și apreciere este cadoul de bun venit: oferă-i ceva interesant la prima comandă și cu siguranță va reveni să comande de la tine
- Tendința 2018 în eCommerce se numește ”UX by design” și se referă la un mod de prezentare a ceea ce vinzi prin care să oferi o experiență memorabilă: optimizează-ți Magazinul pentru mobil (mai mult de jumătate dintre internauți accesează Internetul de pe smartphone sau tabletă) și prezintă-ți produsul cu ajutorul beneficiilor pe care le aduce clientului (de exemplu, un smartphone știe să facă multe, dar timpul economisit de utilizator este cea mai prețioasă resursă câștigată)
- Crește-ți comunitatea și fă-o să se simtă ca într-un club exclusivist (de exemplu, dacă vinzi produse cosmetice: alătură-te femeilor cu cel mai proaspăt ten)
Dacă oferi servicii:
- Spațiul virtual care îți reprezintă business-ul trebuie să fie cel puțin la fel de ospitalier ca cel fizic: un website primitor îți va convinge vizitatorii să rămână mai mult timp și chiar să te contacteze, curioși de calitatea serviciilor tale
- Arată-le din primele secunde că au ajuns unde trebuia: formulează un Unique Selling Proposition și poziționează-l strategic în website pentru ca vizitatorii tăi să-l afle rapid
- Oferă înainte de a cere: internauții iubesc gratuitățile! O secțiune de materiale interesante cu descărcare gratuită îți va întări imaginea de expert în domeniul tău și va impresiona clienții prin curtoazie
- Pe lângă ce știi foarte bine să faci, lucru de care ți-ai convins deja viitorii clienți, este important ca ei să afle cum anume procedezi, la ce standard de calitate și cum se vor simți ei în perioada în care vor interacționa cu tine: oferă-le și argumentele emoționale pentru care să te aleagă (dacă ești dentist, spune-le și că Anei de la recepție îi plac mult plantele, așa că în sala ta de așteptare se vor simți ca într-un colț de natură relaxant, înainte de a avea parte de un serviciu medical de excepție)
Clienții tăi pun preț pe felul în care se simt atunci când interacționează cu un brand. Valorifică și tu această experiență: le vei câștiga încrederea, iar ratele tale de conversie și retenție vor câștiga teren. Iar dacă vrei să câștigi teren în lumea Online, suntem aici pentru tine!