„Băiatul” care face site-uri vs Digital Marketing Agency

Dacă ar trebui să alegi între un băiat care face site-uri și o agenție de digital marketing, ce ai alege? Sau mai bine zis, ce ai alege între o pagină web creată după ureche și una care te va ajuta să-ți crești vânzările, în care poți măsura rezultatele și care îți oferă informații ce te ajută să investești inteligent în campaniile de promovare?

Ce îți dă agenția în comparație cu:

  • nepotul care a terminat calculatoarele,
  • fata care vine din Anglia anul viitor,
  • vecinul din bloc,
  • sau vestitul „băiat”?

Băiatul cu site-ul face webdesign, dezvoltare, SEO, user experience, testare șamd. A avut timp în vacanțele de vară și între pauzele de Counter Strike să studieze intensiv mai multe profesii. Planifică la sânge proiectul astfel încât nu se mai termină niciodată. Client service-ul ți-l oferă noaptea. Îți face o ofertă de 100-200 sau chiar 300 de euro pentru site. Dacă mai este și carismatic, ajungi la concluzia că ți-a pus Dumnezeu mâna în cap.

90% dintre băieți identifică nevoile tale „reale”. Mai exact, te întreabă:

  • Câte pagini vrei pe site?
  • Ce pagini și în ce ordine?
  • Vrei pixel sau cod de remarketing?
  • Vrei flat design sau ceva mai ghost?

Iar tu, pentru că „faci site-uri în fiecare zi” îi vei răspunde punctual și vei înghiții în sec la final.

Așa că… agenția este exact invers. Mai exact, te întreabă:

  • Care sunt obiectivele businessului tău?
  • Ce vrei să obții cu acest site?

… plus alte câteva întrebări legate de compania ta, astfel încât să:

  • Identifice metodele optime prin care să îți crească vânzările și notorietatea;
  • Îți ofere o serie de recomandări în funcție de ce dorești să obții și cât de repede;
  • Te ajute să atingi performanțele dorite și să aibă o relație cu tine pe termen lung (și nu să-ți vândă un site repede);

La Emiral Media, când vine un antreprenor sau un manager să „ceară” un site, știm că ceea ce vrea de fapt nu este neapărat site-ul; pe el îl interesează ce poate să facă acest site pentru succesul afacerii lui. Acesta vrea mai mulți clienți, un nou canal de comunicare, o imagine mai bună, un brand puternic, să fie prima opțiune atunci când cineva are nevoie de un anumit tip de produs pe care acesta îl comercializează șamd.

În realitate, băiatul nu poate face munca a 10 specialiști…

Într-o Agenție de Digital Marketing, pe lângă programatori, mai sunt cel puțin 8-9 specialiști care contribuie la realizarea site-ului tău:

  • graficianul,
  • web-designerul,
  • arhitectul site-ului,
  • project managerul,
  • tehnicianul de la administrări,
  • specialistul în SEO,
  • specialistul în Google Adwords,
  • specialistul în Social Media,
  • copywriterul.

Mai mult, înainte de orice pas, echipa documentează proiectul: profilul clientului, avantajele concurenței și avantajele competitive ale companiei, puncte slabe, amenințări, prețuri și multe altele. Apoi, toți acești specialiști colaborează pentru ca tu să ai un site livrat la timp și care produce rezultate (găsești mai multe detalii aici).

În plus, după finalizarea site-ului (sau chiar mai repede), s-ar putea să descoperi că ai nevoie și de administrare, branding, să trimiți newslettere, de un blog cu care să comunici constant, de campanii Facebook sau Google Adwords.  Așadar, cu agenția poți avea totul într-un singur loc. Orice problemă se rezolvă rapid cu un simplu apel telefonic.

Atunci când nu ai totul într-un singur loc, apar probleme: cel care desfășoară campaniile de promovare va spune că nu obții rezultate din cauza serviciilor de hosting (găzduire site), furnizorul de servicii hosting va arunca vina pe administratorul site-ului, sau pur și simplu „băieții” se lipsesc de tine și ți-o spun pe șleau că nu-i interesează.

Recomandarea zilei: Alege o agenție care face online-ul să lucreze pentru tine!

PS: Dacă ți-a plăcut articolul, împărtășește informațiile cu prietenii tăi de pe Facebook sau Linkedin (cu ajutorul butoanelor de mai jos) și abonează-te la newsletterul Emiral Media!