Ce retailer nu-și dorește să construiască un brand de modă extraordinar?
Viitorul le surâde retailerilor din industria fashion. Mai exact, le surâde acelor companii care țin pasul cu schimbarea. În timp ce unele companii au atins succesul și se dezvoltă continuu, altele se chinuie să supraviețuiască. Iar problema acestora din urmă este refuzul lor de a se adapta schimbărilor de comportament ale consumatorului.
Așadar, am creat pentru retaileri un plan de marketing cu strategii testate de experți, pe care l-am stucturat în 5 părți. Acest articol face diferența între succesul și insuccesul afacerii tale! Aici descoperi eventualele provocări ale afacerii tale și soluțiile necesare.
Valoarea percepută
Aceasta este valoarea pe care clientul o atribuie unui produs. Comparativ cu valoarea reală a produsului, valoarea percepută este mai dificil de măsurat. Indicatorii cu ajutorul cărora putem măsura valoarea percepută pot fi: loialitatea clienților față de brand, conștientizarea brandului, sporirea încrederii clienților în acesta, reacțiile pozitive ale clienților, recomandările făcute de clienți ș.a.m.d.
Cei mai mulți retaileri de succes sunt aceea care s-au concentrat pe crearea conținutului de calitate: povestiri, descrierea unor produse, ședințe foto, dress-code, sfaturi etc.
Iată în ce anume investesc retailerii de succes pentru a obține conținut de calitate pe site:
- Ședințe foto spectaculoase (care spun o poveste);
- Fotografii de studio;
- Producție video;
- Castinguri pentru selecționarea modelelor;
- Editare foto-video;
- Texte create de specialiști (contentwriting©writing).
Cele 7 aspecte care te ajută să crești valoarea percepută a produselor tale:
1. Comunică vizual cu clienții
Când vine vorba de prezentarea produsului unui brand de modă (care se vrea a fi) celebru, n-ai voie să greșești; fie că vorbim de prezentarea online, de cea din reclama TV sau de prezentarea din magazin. Lasă fotografiile să vorbească în locul tău și asigură-te că le prezinți fiecare detaliu important (inclusiv cusăturile sau felul în care sunt prinși nasturii)!
Pe de altă parte, materialele video sunt metoda perfectă de a ajunge la sufletul consumatorului și a-l cuceri pentru totdeauna.
2. Fii atent cum împachetezi produsul!
Felul în care împachetezi produsul crește valoarea percepută a acestuia. Prezintă și în online câtă atenție acorzi acestor detalii, pentru că ele chiar fac diferența. Este foarte important ca în realitate produsul să arate de 10 ori mai bine decât pe site, astfel clienții vor fi surprinși plăcut și vor cumpăra fericiți și pe viitor.
3. Folosește descrierea pentru a-i oferi personalitate produsului!
Descrierea produsului – atât de seducătoare că vinde în locul tău | 7 pași esențiali
4. Nu supraestima VALOAREA PERCEPUTĂ!
Știu că echipa ta muncește din greu pentru a crește valoare percepută a produsului, dar ai grijă să nu întreci măsura!
5. Evită să vinzi pe pagina de start (homepage)!
Pagina de start este locul în care întâmpini vizitatorii și te împrietenești cu ei. Realizat corect, homepage-ul te va ajuta foarte mult să-ți vinzi produsele mai târziu, când vizitatorul ajunge pe pagina de produs.
6. Spune o poveste extraordinară pe pagina „Despre noi”!
Cum trebuie să arate pagina „Despre noi”?
7. Fii diferit!
Oferă-le clienților ocazia să se simtă unici atunci când poartă produsele tale!
Experiența de cumpărare
Experiența pe care o creezi pentru cumpărător este un factor principal de diferențiere în retail. De ea depinde foarte mult succesul sau insuccesul tău.
Cei 5 pași de urmat pentru a îmbunătăți experiența clientului:
1. Cunoște-ți clientul, analizează-l, împrietenește-te cu el!
Dacă vrei clienți pe viață, trebuie să-ți transformi clienții în cei mai buni prieteni ai brandului tău. După cum ți-am mai sugerat, imaginează-ți un client ideal pentru care ai creat produsul și cercetează-l continuu (fie că o faci tu sau ai o echipă de specialiști, analizează-l până îl înțelegi foarte bine)!
O metodă infailibilă pentru soluționarea plângerilor!
2. Vinde o imagine (nu doar o piesă vestimentară)!
Clienții sunt mai atrași de un look complet, decât de o singură piesă vestimentară pusă pe umeraș. De aceea sunt atât de importante ședințele foto despre care vorbeam în prima parte a articolului.
3. Implementează o metodă cât mai simplă pentru alegea mărimii potrivite!
Chiar dacă nu-ți permiți (încă) o cabină de probă virtuală pentru magazinul tău online, poți simplifica lucrurile pentru clienții care-și fac cumpărăturile online. Chiar dacă afișezi mărimile, oferă-le informații și despre dimensiunile în cm. (poți folosi un tabel de mărimi).
Mai mult decât atât, asigură-i că le vei schimba produsul sau le vei returna banii dacă mărimea nu se potrivește.
Pentru rezultate și mai bune, le poți arăta, prin intermediul unui material video, cum să-și aleagă mărimea potrivită.
4. Invită-ți clienții să facă parte dintr-o comunitate.
Retailerii au început să ignore nevoia de apartenență a omului. Arată-le clienților tăi ce beneficii au în plus membrii comunităţii față de cumpărătorii obișnuiți și fă-i să se simtă importanți. Am scris despre asta aici.
5. Trimite-le emailuri personalizate!
Valorile companiei
Trăim vremuri în care trebuie să dai dovadă de transparență și autenticitate. Astăzi, companiile trebuie să fie oneste și orientate către client; cu atâta informație la dispoziție, consumatorii nu mai pot fi manipulați. Așadar, iată ce trebuie să faci:
- Fii onest în ceea ce privește părerile clienților pe care le afișezi pe site!
- Fii deschis și binevoitor cu clienții!
- Lansează mesaje clare!
- Pune brandul tău pe primul loc (chiar dacă vinzi produsele mai multor producători)!
Managementul stocurilor
Există numeroase metode prin care retailerii își alimentează stocurile: expozițiile de modă, colaborări cu anumiți designeri, import etc. Informează-te în legătură cu acele comunități online sau persoane care crează produse hand-made. Inspiră-te din creațiile marilor designeri. Evită pe cât posibil să vinzi ceva disponibil și pe alte site-uri. Transmite același stil! Ceea ce vinzi trebuie să facă parte din aceeași gamă de produse, să transmită aceeași atitudine, același stil vestimentar – pentru același tip de public. Crează o strategie de marketing inteligentă înainte de a lansa promoții/reduceri. Fii selectiv când decizi ce anume să vinzi.
Produsele extraordinare, dar care nu se vând foarte des, le poți vinde prin dropshipping.
Implicarea clienților – Crowdsourcing
În afaceri, viitorul este determinat de puterea maselor.
CROWDSOURCING – termenul provine din combinarea cuvintelor englezești „crowd„ (mulțime, masă de oameni) și „outsourching” (externalizare). Mai exact, le poți da ocazia consumatorilor să devină designeri sau retaileri pentru brandul tău.
Acest concept i-a inspirat pe specialiști să organizeze chiar campanii și evenimente, în care consumatorii aveau ocazia să devină designeri sau retaileri; acest lucru care i-a făcut să se simtă importanți, să se distreze și totodată să promoveze brandul, postând fotografii cu propriile creații pe site-urile de socializare și menționând detalii despre brand, eveniment și așa mai departe.
Ce metodă mai rapidă, ieftină și eficientă decât aceasta te-ar ajuta să determini ca presa, brandurile și mesajele de pe Facebook să vorbească despre tine? Oferă-le clienților oportunitatea de a face parte din afacerea ta!
Crează stilul vestimentar la care ei visează (un stil unic, autentic și pe gustul publicului tău) și promovează-l cu ajutorul influențatorilor (bloggreri, lideri de opinie din Social Media etc.)!
Mult succes în construirea unui brand de modă extraordinar!