Cum vinzi în 2016? Facem online-ul să lucreze pentru tine?
În primul rând, am împărţit acest articol în două părţi importante:
- Cum vinzi fericire şi de ce trebuie să faci asta;
- Cum vinzi online şi ce faci în plus faţă de ce fac vânzătorii dintr-un magazin fizic.
Cum vinzi fericire şi de ce trebuie să faci asta?
De două luni încoace studiez și citesc zilnic cam 100 de pagini despre vânzări. Ai citit și tu despre cum să vinzi beneficiile și nu caracteristicile produsului. Ai citit că în vânzări nu ai voie să întrebi „aveți nevoie de…?”, „vă servesc cu ceva?”, decât dacă lucrezi ca ospătar. Ai învățat că publicul tău țintă are întotdeauna nevoie de produsele sau serviciile tale (de aia se numește și public țintă), însă tu ești cel care îi ajută pe oameni să conștientizeze acea nevoie.
Ei bine, 2016 vine cu ceva nou. În 2016 nu mai vinzi doar produsul cu beneficiile lui. În 2016, pe lângă produs, beneficii, brand și ce mai oferi tu clientului, vei oferi FERICIRE.
Cum vinzi în 2016 fericire și cum îi faci pe clienți să se simtă recunoscători și entuziasmați că au cumpărat un produs sau un serviciu? Vei înțelege acest lucru imediat ce termini de citit întâmplarea de mai jos.
Luni, la o conferință, îmi povestea Eliza Nițescu, un speaker foarte bun, cunoscut în București, una dintre experiențele sale într-un magazin de pantofi. Deși mai erau 10 minute până la închiderea magazinului, vânzătoarea era atât de entuziasmată și transmitea atâta energie pozitivă, încât fericirea aia care se citea în ochii ei a devenit „contagioasă”.
„Mă simțeam atât de bine după ce am început să vorbesc cu domnișoara respectivă, că mi-am cumpărat o pereche de pantofi, chiar dacă eu doar venisem cu o prietenă și nu aveam nicio intenție să-mi cumpăr ceva în seara aia. Și n-am simțit nicio secundă că cineva încearcă să-mi vândă ceva.” – Eliza Nițescu.
Dacă într-un magazin fizic, ai nevoie de un vânzător entuziasmat și fericit care știe să vândă și să-ți molipsească clienții cu o stare de bine, în online, comunicarea cu clientul este puțin mai complicată, mai ales dacă nu ai cunoștințe solide în acest domeniu.
Totuși, ce trebuie să faci pentru a obține același efect atunci când comunici virtual cu publicul?
Cum vinzi online şi ce faci în plus faţă de ce fac vânzătorii dintr-un magazin fizic.
În online, mesajele pot fi: scrise, video sau audio. Înainte de a crea un material, gândește-te la cum va ajunge acel mesaj la publicul tău. Îţi voi oferi, mai jos, 9 exemple, care să te ajute să creezi un plan de comunicare, cu ajutorul căruia să vinzi mai eficient.
- Pentru a fi ușor de găsit pe Google sau alt motor de căutare, materialul tău va trebui să îndeplinească anumite condiții din punct de vedere SEO. Nu poţi vinde fără să atragi clienţi în magazinul tău online! Citește și 14 competențe digitale de Marketing și PR absolut necesare în 2016!
- Pentru a fi distribuit de mulți oameni, mesajul tău trebuie să fie ușor de înțeles, plăcut, foarte interesant și să aibă o structură clară. Înțelegi importanța Feedback-ului negativ pe Facebook și cum ne ajută?
- Poți fi citit la fel de ușor și de pe desktop și de pe dispozitivele mobile? Da, ai nevoie de un magazin online responsive. Magazinul online mobile friendly îți aduce mai multe vânzări!
- Pune accent pe numărul de vizitatori, nu pe numărul de vizite!
- Învață cele mai bune tehnici de Email Marketing (17 sfaturi despre Email Marketing pentru a câștiga clienți [1] și Email Marketing. Scrii Emailuri și Vinzi mai mult [2]) și aplică-le!
- Asigură-te că brandul tău se dezvoltă pe zi ce trece, pentru că un brand puternic înseamnă încredere din partea oamenilor. (Brandingul și culorile în industria modei).
- Investește în publicitate! Astfel, mesajul tău va ajunge la un public mai larg.
- Folosește fotografiile potrivite și crește puterea lor de convingere prin descrieri detaliate despre beneficiile produsului sau serviciului pe care îl oferi, date tehnice, particularități, dovezi referitoare la calitate. Vezi cât de mult contează imaginile în cadrul unui website!
- Umanizează procesul de vânzare! Fă-ți clienții să se simtă în magazinul online așa cum se simt în cel clasic!
- Demonstrează că recomandările și părerile clienților de pe site sunt reale. Poți urma exemplul Emiral, care are recomandări scrise, semnate și stampilate de către clienți. Vezi exemplul de mai jos!