Garanția te ajută să obții încrederea clienților și îți oferă posibilitatea să generezi un profit mai mare.
Ai înțeles de ce less is more… Dar ești conștient că „voi depăși așteptările clienților mei” devine o mantra a businessmanului de succes?
Angajatorii cer mult de la angajați; retailerii vor mai mult din partea furnizorilor; și, bineînțeles, clienții vor și mai mult pentru banii pe care-i plătesc. Contractele se renegociază, reducerile se măresc, iar calitatea face diferența. Ceea ce vreau să subliniez este importanța relației dintre companie și clienți.
Garanția este: pe de o parte, un angajament pe care și-l ia cel care vinde și, pe de altă parte, un document important, care creează clientului sentimentul de siguranţă. Totuși, ca proprietar al unei afaceri, poți privi garanția drept un avantaj – acela de a îmbunătăți relația cu clienții și de a-ți maximiza profitul.
Evoluția garanției
Ideea de garanție a avut întotdeauna scopul de a atrage clienții. Companiile au vrut să le arate clienților că sunt dispuse să garanteze pentru produsele pe care le vând.
La scurt timp după ce au înțeles beneficiile garanției, companiile au început să ofere asigurări oricum și pentru orice. Iată câteva tipuri de „asigurări” pe care le auzim în reclame:
- „… solutia indispensabilă pentru a menține prospețimea și protecția timp de 24 de ore” – reclamă la pastă de dinți;
- „… vă oferă protecție pana la 24 de ore” – reclamă la deodorant;
- „…cel mai mic preț” – reclamă la supermarket;
- „… cremă organică pentru față – protecție și hrană 24 de ore”.
Totuși, există o diferență importantă între un certificat de garanție și o promisiune dintr-o reclamă: încrederea clienților. Așadar, garanția trebuie privită drept o oportunitate de a-ți îmbunătăți strategia de marketing.
Costuri
Costurile pe care le implică garantia sunt de trei feluri:
- repararea produsului,
- înlocuirea acestuia,
- restituirea banilor.
În unele țări din Uniunea Europeană, clientului i se oferă încă de la început posibilitatea de a opta pentru una dintre cele trei soluții. În cazul în care repararea sau înlocuirea produsului nu este posibilă sau convenabilă, se pot restitui banii cumpărătorului. De asemenea, ca retailer, poți solicita despăgubiri din partea producătorului.
Garantarea celui mai mic preț ca instrument de MARKETING
Foarte multe companii obișnuiesc să își asigure clienții că produsele lor au cel mai mic preț de pe piață și totuși aceeași calitate – de la hotelurile care au oferte speciale și liniile aeriene, până la supermarketuri și magazinele de electrocasnice.
Un slogan care te promovează ca retailer care oferă „cel mai bun preț” nu este altceva decât un instrument ineficient de marketing.
În primul rând, acest mesaj crează confuzie în mintea consumatorului: „Cum ar putea avea toți cel mai mic preț?”.
Pe de altă parte, eforturile ar trebui concentrate pe instrumente care dezvoltă brandul și care transmite ideea de „marcă premium”.
„Cel mai mic preț” sună a mesaj ușor disperat al unei companii ce se concentrează pe supraviețuire și nu a brand ce se remarcă prin calitate, responsabilitate, grijă pentru clienți și așa mai departe.
Dacă stăm să analizăm puțin situația, am putea spune că acest tip de reclamă induce ideea de prăbușire a vânzărilor, dezechilibru.
O strategie corectă de marketing arată dezvoltarea, organizarea, calitatea, faptul că acea companie se face remarcată printre miile de branduri.
Un sfat pentru retaileri și producători
Se spune că un termen de garanție de 60 de zile garantează că produsul se va distruge în a 61-a zi. Surprinde-ți clienții prin calitate și garanții extinse și evită sloganurile de tip „cel mai mic preț de pe piață”! Dezvoltarea durabilă este cheia către succes, nu soluțiile de moment.