Call to action (CTA) este un instrument al marketingului online ce are scopul de a converti vizitatorii în potențiali clienți. CTA-ul poate fi folosit atât în cazurile în care dorim să creștem notorietatea brandului, cât și atunci când vizăm maximizarea profitului companiei.
Iată câteva statistici care ne ajută să înțelegem importanța unui CTA!
În anul 2000, durata medie a atenției cititorului asupra unui text era de aproximativ 12 secunde.
Astăzi, durata medie de atenție asupra unui mesaj este de 8 secunde.
Oamenii au trecut de la cititul mesajelor la „scanarea” acestora și acesta este principalul motiv pentru care a scăzut durata de atenție a publicului.
Un alt motiv pentru această scădere a atenției este creșterea extrem de rapidă a volumului de conținut de pe internet. O creștere însemnată a conținutului de pe internet a avut loc în perioada 2010 – 2013, perioadă în care conținutul de pe internet s-a triplat. Acest lucru ne mai spune și că textele din bloguri beneficiază de o concurență din ce în ce mai mare.
Ce este, mai exact, un Call to Action? Ce putem face pentru ca publicul nostru să devină din ce în ce mai interesat de mesajele difuzate, în ciuda grămezilor de informații din mediul online?
Call to Action este un mesaj scurt, prezentat sub forma unui buton sau link, care îndeamnă vizitatorul să acționeze.
Call to Action este unul dintre instrumentele recomandate pentru a crea conexiuni eficiente cu potențialii clienți. Să vedem de ce:
- CTA-ul determină cititorul să interacționeze cu firma. Iată câteva exemple de mesaje Call to Action:
„Citește și …”, „Comandă acum!”, „Profită de …”, „Și tu poți să …”, „Beneficiază de cursul gratuit …”, „Solicită o ofertă personalizată!” etc.
- CTA-ul poate motiva cititorul să petreacă mai mult timp pe website-ul companiei. Iată câteva beneficii pe care le aduce acest lucru:
Cititorul asimilează mai multe informații legate de valorile companiei, produse/servicii etc.;
Ajută site-ul companiei să se poziționeze mai bine în motoarele de căutare;
Cititorul poate decide să facă o recomandare legată de serviciile sau produsele companiei.
- CTA-ul crește șansele de conversie a vizitatorilor de pe site în clienți.
- Mesajele Call to Action generează venituri.
- CTA-ul oferă un plus de notorietate brandului.
Pentru a eficientiza procesul de conversie, este recomandat ca designul, CTA-urile și textele unui site să fie în perfectă concordanță.
Când și cum se utilizează un Call to Action?!
CTA-urile sunt multifuncționale și este recomandat să le folosim pentru o conversie mai bună și notorietate mai mare. Putem folosi Call-to-Action-ul pentru a cere vizitatorilor să completeze un formular, pentru a promova un eveniment, pentru a promova servicii sau produse, pentru a atrage cumpărători și multe altele.
Specialiștii în marketing online ne recomandă să folosim CTA-ul în fiecare pagină a site-ului și, mai ales, în postările din secțiunea blog. Această secțiune este actualizată frecvent și, tocmai din acest motiv, ar trebui să invităm cititorii la acțiune. Cel mai probabil, pe blogul unui site sunt atinse numeroase subiecte legate de serviciile sau produsele oferite, iar asta transformă blogul într-un fel de cafenea virtuală, unde oamenii pot socializa despre orice subiect amintit în articolele postate.
Putem utiliza CTA-ul pentru a ne ajuta publicul țintă să conștientizeze beneficiile produselor oferite de brandul respectiv, să analizeze produsele/serviciile și chiar să ia decizia de a cumpăra produsul/serviciul de care are nevoie.
CTA-ul trebuie folosit și în strategiile de email marketing.
Îți amintești de cele 8 secunde de atenție de care vorbeam mai sus?
Tocmai pentru faptul că e-mailurile sunt de obicei scurte și concentrate pe un singur subiect, acestea ar trebui să aibă ca scop tocmai acțiunea pe care ne-o dorim din partea clientului.
Pe ce anume trebuie să ne concentrăm atunci când dorim să folosim un element de tip „Call to Action”?
Culorile: Utilizând culori care contrastează, CTA-ul este evidențiat în comparație cu restul paginii. Totuși, nu este indicat ca paleta de culori a site-ului sau a logo-ului să contrasteze cu tonurile CTA-ului.
Relevanța: CTA-ul are mai multe șanse să-și îndeplinească funcțiile eficient cu cât este mai relevant pentru conținutul paginii în care este plasat.
Numărul de mesaje CTA din site: Cu cât încurajăm mai mult cititorii să acționeze, cu atât mai multe șanse avem să convertim cititorul în cumpărător.
Textul: Textele folosite trebuie fie scurte, clare și să indice un beneficiu pe care îl are utilizatorul în urma acțiunii. Câteva exemple de texte preferate de utilizatori: „Download”, „Citește mai mult”, „Abonează-te” etc.
Designul: Deși tendințele în web design se schimbă, designul simplu este încă atractiv.