Cât de bine vinde magazinul tău online? Cât de eficientă este pagina de start?
Crearea magazinului online nu pare ceva complicat. Selectezi câteva culori, fonturi și imagini, le aranjezi frumos și gata site-ul.
Nu e deloc așa.
Există o mulțime de magazine online, dar numai unele dintre ele sunt cu adevărat eficiente.
Pentru a evita orice tentativă de omor asupra timpului tău, vreau să te anunț că acest articol nu te va ajuta să devii un designer de succes, dar te va ajuta să descoperi dacă magazinul tău online este realizat corect și cum anume să-ți crești rata de conversie, profitul magazinului, numărul de clienți și așa mai departe.
Cred cu tărie că Magazinul Online trebuie să fie cel mai mare „expert în vânzări” din întreaga companie. Și chiar dacă „simplitatea rămâne cel mai sofistical lucru”, după spusele lui Da Vinci, fiecare detaliu este important.
Descoperă cum trebuie să arate o pagină de start eficientă!
- Ce informații sunt importante pentru clienții acestui magazin?
- Unde și cum pot folosi aceste informații?
Înainte să ne dăm cu părerea despre cât de eficient este magazinul tău online, trebuie să analizăm atent publicul căruia ne adresăm, iar la pasul 1 din articolul „Descrierea produsului – atât de seducătoare că vinde în locul tău” vezi exact cum anume și de ce să faci asta.
Pagina de start crește vânzările și consolidează imaginea brandului tău. Iată ce nu trebuie să-i lipsească paginii de start:
Căsuța de căutare
Fă în așa fel încât produsele să fie ușor de găsit! Căsuța de căutare nu trebuie să lipsească din colțul stânga-sus al paginii de start.
Cât despre versiunea pentru mobil a magazinului online, acest element trebuie să fie situat cât mai sus cu putință (preferabil sub logo).
Sfat: Asigură-te că magazinul tău online îi permite clientului să adauge produsul în coș direct din pagina de rezultate!
Coșul de cumpărături
Să cumperi online poate fi distractiv. Ba, mai mult decât atât, această activitate crează dependență în unele cazuri. Asigură-te că designerul web folosește tehnici adecvate pentru a transforma shoppingul într-o experiență plăcută și greu de uitat.
Folosește-te simțul umorului ca armă secretă și încurajează utilizatorii să adauge mai multe produse în coș. Spre exemplu, poți afișa suma pe care ar trebui să o cheltuiască pentru a beneficia de livrare gratuită.
Sfat: Folosește emoțiile în favoarea ta: „6 emoții care-i fac pe oameni să cumpere produsul tău”!
Meniul
Foarte mulți retaileri cred că meniul este primul lucru pe care vizitatorii ar tebui să îl vadă… dar nu e chiar așa. Consumatorii fac cumpărături și de pe dispozitivele mobile, iar în acest caz căsuța search s-ar putea să joace un rol mai important decât meniul.
Sfat: Meniul trebuie să conțină între 3 și 7 elemente.
Fiecare element trebuie să fie cât mai scurt (să conțină un singur cuvânt fiecare). Încearcă să nu incluzi în meniu pagini „despre noi”, „istoric”, „companie”, le poți include însă în subsolul paginii.
Citește și: Cum trebuie să arate pagina „Despre noi”?
Opțiuni de filtrare
Filtrele se folosesc de obicei pe pagina de categorie sau pe cea de produs, dar pot fi incluse și pe prima pagină. Permite-le clienților să filtreze rezultatele după culoare, dimensiune, ocazie etc.
Produse
Pe pagina de start afișează cele mai interesante produse! Asigură-te că vizitatori înțeleg faptul că acele produse sunt deosebite incluzând mesaje care atrag atenția: colecție nouă, cele mai vândute articole, reduceri etc.
Sfat: Afișează cel mult 10 produse pe prima pagină! Utilizatorii vor adăuga entuziasmați produsele în coșul de cumpărături.
Social Media
Înainte ca utilizatorul să ajungă în subsolul paginii, invită-l pe paginile magazinului de pe rețelele de socializare! Astfel, vizitatorul află că ești de încredere, citind comentariile altor clienți, vizualizând numărul de like-uri pe care le are pagina ta și așa mai departe.
Subsolul paginii
Aici este locul în care poți insera link-uri către pagina „despre noi”, pagina de contact, pagina cu termeni și condiții, informații despre politica de retur și chiar formularul pentru abonarea la newsletter.
Uite cum poți crește vânzările și rata de conversie un număr de telefon afișat pe pagina de start!
Și nu în ultimul rând, asigură-te că site-ul tău arată profesional!
Dacă nu ești sigur de eficiența magazinului tău online, accesează pagina Creare Magazin Online și ia legătura cu experții noștri pentru o afacere cu adevărat remarcabilă!