Ce au în comun doctorii și experții în Marketing?

Ți s-a întâmplat vreodată să mergi la un doctor care să-ți dea rețeta înainte de a ști problema pentru care ești acolo? Sper că nu. Așa cum în domeniul medical diagnosticarea este esențială, și în marketing avem nevoie de studii, analize și măsurători precise. Numai așa putem descoperi adevăratele probleme și care sunt cele mai eficiente metode prin care să le rezolvăm.

Marketingul este o știință încă tânără. Din acest motiv, foarte mulți oameni nu înțeleg încă matematica din spatele rezultatelor, importanța diagnosticării problemelor sau a cercetării concurenței. Fără o analiză completă, există posibilitatea să descoperi că toate eforturile tale și ale specialiștilor au fost în zadar.

Avantajele cercetării:

Știi ce rezultate va produce investiția;

Îți setezi obiective concrete, încadrate în timp și realizabile;

Eficientizezi procesul de conversie și creezi relații de calitate cu clienții;

Creezi planuri și strategii eficiente, care cresc performanțele businessului tău.

Dezavantajele cercetării:

S-ar putea să te supere adevărul;

Procesul poate necesita o investiție semnificativă de timp sau bani;

Dacă nu colaborezi cu experți, informațiile pot fi imprecise;

Poți descoperi că majoritatea supozițiilor anterioare sunt false.

Ce ne interesează atunci când cercetăm piața?

1. Dimensiunile pieței

O analiză corectă te va ajuta să evidențiezi beneficiile produselor sau serviciilor tale și să setezi prețuri în concordanță cu valoarea percepută. Un preț prea mic va spune că produsul tău este de proastă calitate, iar unul foarte mare îi va determina pe consumatori să aleagă concurența.

Când ai mulți competitori este mai greu să te faci remarcat. În funcție de dimensiunile pieței poți determina eforturile necesare pentru a atrage și a menține un număr cât mai mare clienți.

2. Rata de creștere a pieței

Cu cât este mai mare rata de creștere a pieței, cu atât mai des va trebui să schimbi strategiile și tehnicile de marketing. Cunoscând rata de evoluție a pieței, vei ști la ce să te aștepți și vei putea lua decizii corecte la timp.

3. Tendințele în marketing

Ce le place clienților tăi cel mai mult? Cât timp și bani investesc în acel lucru? Ce altceva le-ar putea capta atenția? La tipul acesta de întrebări va răspunde o astfel de analiză. Tendițele pieței se pot schimba zilnic. Să le descoperi la timp înseamnă să câștigi o oportunitate în plus pentru afacerea ta.

4. Factorii care asigură succesul

Ce factori te diferențiază de ceilalți competitori? Ce anume produce rezultate foarte bune? Printre factorii care asigură succesul afacerii tale se enumeră progresul tehnologic și folosirea eficientă a resurselor.

5. Canalele de distribuție

Canalele de distribuție sunt foarte importante pentru o afacere. Fără ele, produsele tale nu pot ajunge la cumpărători. Evaluează eficiența canalelor de distribuție și ia în considerare vânzările online. Online-ul a devenit un canal de distribuție indispensabil în ultimii ani.

Același lucru este valabil și în cazul canalelor de comunicare. Comunică cu clienții tăi prin Email Marketing, Facebook, pe blog și prin anunțuri Google AdWords!

 

Cercetarea este cea mai importantă etapă a unei campanii de marketing. Asta nu înseamnă că trebuie să culegem cât mai multe informații sau să formulăm un număr mare de obiective, ci să obținem informații relevante pentru scopul cercetării. Nu trata cu superficialitate demersurile organizate. Informațiile obținute trebuie să fie reale și complete, altfel ceea ce numim cercetare va deveni doar o colecție de păreri elaborate.

Dacă ai înțeles importanța diagnosticării problemei și a întregului proces de cercetare, permite-mi să te întreb: Ce alegi între a acționa pe baza unor rezultate concrete și a investi resurse într-o „campanie rapidă de marketing”?