Ce greșeli fatale de marketing fac brandurile de modă?

Marketingul online îți aduce beneficii uriașe numai dacă îl practici cum trebuie. Se întâmplă ca brandurile foarte cunoscute să facă greșeli fatale de promovare online tocmai acolo unde situațiile sunt ușor de gestionat.

Cele mai întâlnite greșeli de marketing sunt, probabil, în industria modei. Fie că vorbim de magazine online sau de site-uri de prezentare, industria modei ne ajută extem de mult să ne promovăm corect. Cu toate acestea, foarte multe site-uri din industria fashion sunt promovate greșit.

Iată 4 greșeli des întâlnite:

  1. Designul site-ului este haotic

Designul unui site este un element cheie în marketing, care lucrează și comunică cu publicul. Când alegem să ne promovăm afacerea prin intermediul unui site, fiecare element trebuie să transmită tot ce-i mai bun. Nu este suficient să ne placă nouă cum arată.

Regula numărul unu în web design este ca vizitatorul să ajungă pe orice pagină din site cu cel mult două click-uri.

O altă regulă importantă face referire la culori. Așa cum, atunci când alegi un outfit, încerci să asortezi culorile cât mai corect cu putință, așa și site-ul tău vrea să fie proiectat cu bun gust.

Elementele site-ului sunt foarte importante. Gândește-te dacă este o idee bună să investești timp în redactarea unor articole și astfel să atașezi site-ului tău o secțiune de blog. Există branduri mari care se folosesc de secțiunea blog pentru a-și ajuta publicul să se îmbrace impecabil. Oamenii vor privi blogul tău ca pe un loc în care beneficiază de consultanță gratuită. Un articol pe săptămână te-ar putea ține în strânsă legătură cu miile/milioanele de clienți.

Optează pentru un design interactiv! Multe site-uri ne fac să ne simțim de parcă citim ziarul. , unul dintre proiectele noastre din 2015, este un exemplu de site de fashion reușit.

Dacă îți place și vrei să înțelegi în profunzime importanța designului corect pentru un site de fashion, Emiral Media te invită la o discuție gratuită online sau offline.

  1. Fotografii lipsite de viață și diversitate

Dacă nu ai acordat importanță acestui lucru, află că modul în care combini hainele și culorile în poze poate determina rapiditatea cu care un client își comandă un produs sau rapiditatea cu care iese de pe site-ul tău.

Sfatul Girafului Emiral este ca fotografiile tale să nu prezinte doar hainele, ci să prezinte posibilități, informații despre dress code, stil sau contextul în care poate fi purtată haina respectivă. O imagine face cât o mie cuvinte, nu?

  1. Comunicare online deficitară

Cum spuneam la punctul numărul 1, te-ar ajuta destul de mult un blog. Imaginează-ți câți oameni te-ar citi dacă le-ai spune câteva secrete despre cum să curețe petele de pe anumite tipuri de haine sau cum să scape de zgârieturile de pe pantofi. Dacă îți ajuți potențialii clienți în repetate rânduri, vor fi mai tentați să cumpere produsele tale de calitate decât pe cele ale companiei care nu le-a oferit nimic.

Tot blogul te-ar ajuta să deschizi subiecte de discuție pe site-urile de socializare. Oamenii ar putea să își spună părerile, să îți ofere sfaturi și să te trateze cum ar trata un prieten adevărat. Dar pentru asta avem nevoie să comunicăm mai „uman”. A devenit prea mecanic totul. Oamenii s-au săturat de mesaje publicitare.

Fii atent la nevoile publicului, nu la nevoia ta de a vinde produsul!

Atenția te va ajuta să vinzi într-un mod mult mai plăcut și cu mai puțin efort.

Ai grijă cum comunici, ce limbaj adopți, cât de des le sari oamenilor în ajutor și ce valori promovezi!

  1. Promovare incorectă în Social Media

Și în acest caz, brandurile uită de nevoile clienților, de stilul lor de viață, de activitățile lor etc.

Când postăm un mesaj nu trebuie să ne concentrăm doar pe ce anume spunem. Cui transmitem? Audiența noastră este prezentă pe Facebook, pe Twitter sau unde postăm mesajul nostru?

Și în promovare este nevoie de un plan, de un calendar, de teste și de experimente.

Limbajul este o altă problemă. Trebuie să ne cunoaștem foarte bine publicul și în funcție de public și de profilul companiei să ne adresăm mai amical sau mai profesional, să dăm dovadă de seriozitate și corectitudine sau de flexibilitate și stare de bine. Nimic nu este bătut în cuie, doar cercetarea ne dă aceste răspunsuri. Dar trebuie să înțelegem că avem nevoie de ele.

Emiral Media face ca strategiile de marketing online să devină floare la ureche. Sper ca sfaturile noastre să-ți fie de folos și nu uita:

Dacă ai nevoie de o mână de ajutor, suntem ușor de găsit!