Online-ul lucrează pentru multe companii. Poate sună a metaforă, dar el chiar lucrează ca un angajat în toată regula. Însă, așa cum există angajați care lucrează împotriva companiei care le plătește salariile, așa există și site-uri care lucrează împotriva celor care investesc în ele. Dar să începem cu începutul.
Un site care nu este susținut de campanii și nu lucrează pentru tine vine cu o mulțime de probleme.
Ce riști cu un site care nu lucrează pentru tine?
- Pierzi credibilitatea brandului;
- Pierzi vizitatorii care nu au timp să aștepte mai mult de 2 secunde să se încarce un site;
- Pierzi potențialii clienți care nu găsesc pagina de contact sau alte informații importante;
- Primești review-uri negative;
- Reputația brandului este distrusă;
- Pierzi mulți clienți din offline datorită zvonurilor șamd.
Iar pentru a nu citi o listă kilometrică cu potențiale probleme, iată 3 tipuri de site-uri care nu vrei să lucreze „pentru” compania ta:
Cum lucrează online-ul?
Să presupunem că obiectivul nostru este să creștem vânzările companiei cu 20%. Avem un site bine făcut, corect administrat, o campanie de Facebook și una de Email Marketing, ambele gestionate de specialiști. Toate aceste instrumente lucrează împreună și duc la îndeplinirea obiectivului final. Cum fac asta? Iată un exemplu mai jos:
- Facebook Marketing: Selectăm audiența, o izolăm și interacționăm cu aceasta. Oamenii văd că avem valori comune, că le înțelegem problemele și că au nevoie de noi pentru a-și îndeplini dorințele. Așadar, cei interesați vor da LIKE paginii și vor urmări cu interes postările noastre.
- Website-ul: Prezentăm o ofertă ispititoare (ceva gratuit) pe o pagină dedicată (landing page: pagină cu numeroase elemente de conversie).
- Facebook Marketing: Promovăm oferta și îi trimitem pe vizitatori pe landing page.
- Website-ul: Convingem vizitatorii să ne ofere câteva date personale (email, telefon, nume etc.) în schimbul „cadoului” primit și astfel îi aducem în baza noastră de date.
- Email Marketing + Facebook Marketing: Oferim sfaturi utile și convingem leadurile să ne devină clienți.
Deși lucrurile sunt clare și par simple, există multe alte acțiuni în spatele unei astfel de campanii: cercetare, analiză, consultanță, definirea strategiei, crearea planului, realizarea paginilor de ofertă, administrarea site-ului, crearea de conținut nou pentru Blog, Facebook și Email Marketing, bannere, materiale video, gestionarea campaniilor de Facebook Ads, Boost-urile și multe altele.
Majoritatea antreprenorilor de succes preferă o investiție mai mare amortizată într-un an și care produce profit alți 2 ani, decât o cheltuială care nu vine cu vreun avantaj. Așa că, înainte să începi colaborarea cu băiatul care face site-uri ieftine, gândește-te cât de mult „te ajută” un site care nu lucrează pentru tine.
Un prieten mi-a spus odată următorul lucru: „Dacă aș avea un angajat-problemă care scade productivitatea întregii echipe, i-aș scrie o recomandare bună și l-aș trimite la una dintre firmele concurente”. Tu ce ai face cu un site-problemă care-ți sabotează businessul?