Culorile au o putere enormă în procesul de persuasiune. Ele comunică direct cu creierul nostru, transmit emoții și ne influențează stările.
Mai exact, hipotalamusul, regiunea creierului cu care culorile comunică, transmite o imensitate de semnale către glanda pitulară, către sistemul endocrin și, mai apoi, glandei tiroide. Hormonii sunt eliberați, starea de spirit se modifică, emoțiile își fac de cap, iar acțiunile sunt controlate de puterea de persuasiune a culorilor.
Gândește-te, că folosind culorile potrivite, vei reuși să atragi noi vizitatori pe site și să te împrietenești cu ei.
Culoarea este un lucru complex, iar mai complex de atât sunt schemele de culori, pe care trebuie să le alegi cu foarte multă atenție. Femeilor nu le plac nuanțele de gri, portocaliu și maro, dar le plac nuanțele de albastru, violet și verde. Bărbaților nu le place violetul, portocaliul și maroul, dar le place albastru, verde și negru.
Compară un magazin online de îmbrăcăminte care are ca public țintă femeile cu unul care are ca public țintă bărbații și vei putea observa singur diferențele.
Să luăm în calcul și selecția culorilor în funcție de valori.
Albastru ne ajută să inspirăm încredere, ordine, loialitate, liniște, siguranță. Acesta este motivul pentru care o mulțime de oameni adoră culoarea albastru. Această culoare se folosește, mai ales. pe paginile de conversie a vizitatorilor în cumpărători (landing page-uri).
Galbenul reprezintă ideea de avertisment. Această culoare se folosește pentru semnele de circulație, semnele de avertizare (podea udă). Psihologii spun că galbenul este culoarea fericirii, iar brandurile folosesc această culoare pentru a transmite că sunt prietenoși, distractivi. Totuși, unii specialiști spun despre această culoare că este cea care face copiii să plăngă și-i enervează pe adulți.
Emiral Media vă recomandă să folosiți această culoare în doze mici.
Verdele este ideal pentru a face referire la natură. Psihologii spun că verdele stimulează creativitatea și conferă o stare de bine. Totodată, verdele este folosit deseori pentru butoanele cu un îndemn la acțiune (exemplu: Descarcă acum!).
Portocaliul este culoarea distracției. Această culoare înseamnă comuniune, energie, interacțiune. Din acest motiv se utilizează pentru site-uri sportive și site-uri cu produse pentru copii.
Negrul adaugă un plus de valoare și de lux site-ului tău. Cu cât sunt mai închise tonurile de negru, cu atât mai luxos pare site-ul/brandul. Brandul care alege negrul ca și culoare reprezentativă, transmite ideea că este elegant, sofisticat, exclusivist și puternic. Un exemplu de brand internațional care a ales această culoare este Louis Vuitton. Un alt exemplu de brand celebru care a ales această culoare este Lamborghini.
Roșu simbolizează intensitatea emoțiilor și este culoarea cu cele mai bune rezultate în vânzări.
Albul înseamnă libertate, puritate. Cele mai puternice branduri din lume folosesc albul pentru website-urile lor. Mă refer la Google, Facebook și Apple. Albul este de multe ori ignorat, pentru că este folosit ca și culoare de fundal, însă fundalul este tot o parte a site-ului tău. Cei mai cunoscuți designeri web folosesc foarte multe spații albe pentru a crea sentimentul de libertate, de spațiu și de conținut aerisit, ușor de parcurs.
Internetul este plin de culoare. Ai foarte multe beneficii dacă folosești culorile corect.
Citește și „Legea atracției comerciale în WEB DESIGN: Cum structurezi informația pe site?”!