În momentul de față, peste două miliarde de utilizatori folosesc rețelele sociale în mod frecvent, iar numărul acestora pare să crească cu 25% de la un an la altul.
Managerii și antreprenorii au înțeles că trebuie să profite de această interconectare a oamenilor la scară mondială, motiv pentru care, în Statele Unite, 9 din 10 companii sunt active în Social Media. Eforturile depuse de către acestea stimulează atât vânzările cât și notorietatea brandului.
Iată 4 tendințe în Social Media care ne ajută să obținem rezultate mai bune în 2016:
? Facebook-ul la birou
Până de curând, o mare parte din angajatori obișnuiau să blocheze accesul angajaților la Facebook în timpul programului, cu scopul de a crește productivitatea acestora.
În timp, companiile au început să profite de activitatea personalului pe rețelele de socializare pentru a crește notorietatea brandului și chiar vânzările.
În prezent, multe dintre acestea încurajează angajații să publice pe conturile personale fotografii făcute la locul de muncă sau să dea check-in în pauze, sau chiar în timpul programului. Mai mult, circa 80% dintre companii au un departament dedicat promovării prin rețelele de socializare.
Crează un mediu plăcut de lucru și încurajează-ți angajații să împărtășească momentele plăcute de la job cu prietenii lor de pe Facebook!
✍ Conținutul „viral”
Termenul „viral” are o conotație negativă și este folosit greșit de către multe persoane. Însă, acest „conținut viral”, de care se tot vorbește în ultima vreme, face referire la acele mesajele care au capacitatea de a ajunge la cât mai mulți utilizatori, fără investiții suplimentare. Aceste mesaje (texte, imagini sau materiale video) au 3 caracteristici principale: ✔ răspund la una dintre nevoile audiențelor, ✔ sunt atractive și ✔conțin un apel la acțiune eficient.
Încurajează echipa de marketing să difuzeze mesaje cu impact emoțional puternic și să le trezească interesul utilizatorilor cu mesaje pe gustul acestora!
? Social Messaging (prin aplicații ca Facebook Messenger sau WhatsApp)
La începutul anului 2016, Mark Zuckerberg anunța pe profilul său faptul că Facebook Messenger a trecut pragul de 800 de milioane de utilizatori activi. Deși există câteva opțiuni care ne lipsesc pe plan local, aplicațiile de Social Messaging vor fi un instrument puternic de Marketing Digital în viitorul apropiat.
În cele din urmă, Facebook a dezvoltat opțiunea „Messenger Codes”, care le oferă utilizatorilor posibilitatea de a interacționa cu pagina ta de companie prin intermediul aplicației Facebook Messenger.
Tot ce trebuie să facem este să creăm un cod „Messenger” pentru pagina sau profilul companiei tale și să-l distribuim prin diferite canale de comunicare (site, pagina de Facebook, postere, pliante ș.a.m.d.). Așadar, persoanele care scanează acest cod au posibilitatea de a trimite mesaje către pagina ta de companie prin intermediul aplicației Facebook Messenger.
Asigură-te că ești printre primii care folosesc Messenger Code și vei fi cu un pas înaintea concurenței!
? Livestream și Realitate Virtuală
Știi că de câțiva ani conținutul video a devenit una dintre cele mai puternice instrumente de marketing. Ceea ce, probabil, nu știi este că utilizatorii petrec de 3 ori mai mult timp pentru vizionarea conținutului video live decât în cazul celui care nu (mai) este live.
De asemenea, ei folosesc din ce în ce mai mult dispozitivele pentru realitate virtuală. În primele trei luni ale lui 2016, utilizatorii au petrecut peste 1 000 000 de ore urmărind clipuri cu ajutorul ochelarilor Samsung VR Gear.
Profită de „tehnologiile viitorului”! Potențialii tăi clienți sunt, probabil, entuziasmați să experimenteze tot ce este nou.
Chiar dacă ești entuziasmat de felul în care poți folosi aceste lucruri pentru a crește performanțele afacerii tale, nu uita că în mediul online tendințele se schimbă constant. Dacă nu ai un glob de cristal care să-ți spună care sunt cele mai noi tendințe în Marketing, stai cu ochii pe blogul Emiral Media și vei fi și tu „la curent cu tot ce mișcă”.