Cum recunoști un avocat de succes?

Ca avocat nu ai voie să folosești adrese de e-mail furnizate de Yahoo sau Google și nici să ai o pagină de prezentare pe platforme gratuite ca Blogger sau WordPress.

 

Uniunea Națională a Barourilor din Romania este destul de strictă cu privire la regulile de publicitate pe care trebuie să le respecte avocații. Avocații nu au dreptul la prea multă publicitate.

Teoretic, nu poți spune că un avocat este mai bun decât altul. Toți avocații au același scop: DREPTATEA! Iar singura care are un cuvânt de spus în ceea ce privește dreptatea este legea. Așadar, dacă dreptatea se stabilește după legi clare și toți avocații reprezintă adevărul, toți avocații sunt la fel, nu?

În practică, lucrurile stau puțin diferit. Unii avocați au mai multă experiență sau sunt mai persuasivi, mai cunoscuți, sau poate mai admirați.

Avocatura nu este o profesie comercială și avocații nu pot beneficia de reclamă ca specialiștii cu alte profesii. Ei furnizează servicii ca la carte. Așadar, cum decidem cine și cum să ne reprezinte într-un proces?

Ceea ce nu i se interzice unui avocat este reputația. Ce înseamnă reputație? Care sunt lucrurile pe care le căutăm la un avocat?

  1. Specializarea

În funcție de specializarea avocatului, acesta poate oferi:

  • Consultanță cu caracter juridic;
  • Apărarea și reprezentare juridică a persoanelor în fața instanțelor judecătorești;
  • Redactarea actelor juridice;
  • Activități de mediere;
  • Activități fiduciare (primirea unor fonduri financiare în numele clientului și plasarea/valorificarea acestora, administrare fonduri etc.);
  • Stabilirea temporară a sediului pentru societăți comerciale la sediul profesional al avocatului și înregistrarea acestora.

Specializarea avocatului este importantă în soluționarea problemelor și este un lucru de care ar trebui să ținem cont atunci când avem nevoie de acest tip de ajutor.

  1. Consultanță gratuită (parțială)

Consultanța gratuită nu este alegerea preferată a avocaților. Știm asta. Experiența, anii de studiu, noptile nedormite sunt doar câteva dintre elementele care au dus la informațiile pe care noi dorim să le primim în mod gratuit.

O metodă benefică ambelor părți este consultanța parțială înaintea unei programări ca la carte. Unii avocați angajează notari sau asistenți în avocatură care să răspundă online, în timp real, la întrebările publicului. Clienții beneficiază, astfel, de un minim de informații utile.

  1. Implicarea în informarea publicului

Blogul și newsletterul merg mână în mână și îi ajută extrem de mult pe avocați. Blogul și newsletterul îți pot aduce relații de lungă durată cu clienții, recunoștință din partea clienților, clienți noi și încredere din partea clienților vechi. Pe lângă faptul că ajuți mulți oameni simultan prin intermediul informațiilor de pe blog, în timp, poți ajunge să ai o întreagă bază de date cu clienți și potențiali clienți cu care să comunici săptămânal prin intermediul newsletterului.

Blogul poate furniza informații despre noutăți legislative, oportunități, tarifele prevăzute în lege, înregistrare marcă, înființări firme etc.

  1. Recomandări

 

Cea mai veche metodă de promovare beneficiază încă de credibilitate. Oamenii le recomandă prietenilor cunoștințe pe care le au, indiferent de domeniu. Tot ce trebuie să faci pentru a fi recomandat este să te faci remarcat prin munca depusă și rezultatele excepționale.

  1. Poziții in Google

În avocatură, foarte mulți dintre clienți vin din Google. Un site foarte bine optimizat si postarea frecventă a articolelor te poate aduce în prima pagină de Google și poate chiar pe prima poziție. Foarte puțini utilizatori ajung să citească rezultatele căutării de pe pagina a doua. Traficul organic targetat îți aduce atât clienți cât și potențiali cienți. SEO îți este de ajutor.

  1. Calitățile omului din spatele profesiei

Dacă nu te poți prezenta ca fiind cel mai bun avocat, pentru că ți-o interzice legea, promovează-ți valorile, felul de a fi, credințele, principiile. Asta îi va ajuta pe oameni să își facă o părere despre ce fel de persoană ești. Nu este recomandat să scrii despre asta pe site-ul de prezentare, dar poți vorbi despre aceste lucruri pe pagina personală de Facebook.

  1. Comunicare cu publicul larg

Deși te poți folosi de Facebook, cum spuneam mai sus, nu este cazul să te rezumi la atât. Promovează-te ca avocat specializat pe un anumit domeniu sau ca avocat din oficiu pe Linkedin și Google Plus. Linkedin te ajută să capeți o alură de profesionist, iar Google Plus te ajută să câștigi câteva poziții în Google.

De asemenea te poți folosi de grupurile de pe site-urile de socializare, pagini sau forumuri pentru a discuta cu potențialii clienți despre problemele lor de ordin juridic.

  1. Website atractiv și profesional

Emiral Media vă propune să realizați un site cu un design unic, simplu și atractiv, limbaj pe înțelesul tuturor și explicații aferente necesare, o pagină de contact ușor de găsit cu informații clare despre adresă și date de contact, explicați scurte, ușor de înțeles și la obiect.

Asigurați-vă că oamenii au un motiv bine întemeiat să vă aleagă ca avocat.