Cum alegem culorile pentru o firmă de consultanță?
Culorile sunt expresive, dar, mai presus de toate, sunt contextuale. Ți-ai cumpăra un șampon cu tubul portocaliu strălucitor, dar este foarte puțin probabil să te atragă o mașină de aceeași culoare.
Așadar, când trebuie să alegem o culoare pentru o firmă de consultanță, ne gândim mai întâi la domeniile pe care le consideră firma a fi principale.
Ce tip de consultanță oferim? Consultanță în marketing online? Consultanță juridică?
Când alegem culorile reprezentative pentru un brand sau culorile pentru un site, trebuie să ne gândim la nevoile publicului.
Oamenii nu sunt interesați să cumpere serviciul de consultanță, oamenii sunt interesați să rezolve o problemă de marketing sau o problemă juridică, iar în acest caz pot apela la servicii de consultanță în marketing sau la consultanță juridică. Înțelegi cum funcționează publicul?
Am descris semnificația fiecărei culori în parte, astfel încât să alegi culoarea care reprezintă cel mai bine domeniul în care firma ta oferă consultanță și nevoile clienților tăi. Iată care sunt cele 12 culori principale reprezentative:
- Rosu – pasiune, dorință, competiție, rapiditate;
Portocaliu – veselie, echilibru, noroc, putere, independență, succes, afecțiune;
Galben – energie, optimism, fericire, creativitate, idealism, curiozitate, iluminare, organizare, înțelepciune;
Verde – sănătate, relaxare, prospețime, stabilitate, dezvoltare;
Albastru – încredere, armonie, siguranţă, inteligență, libertate;
Violet – fantastic, vise, joc, romantism, eleganță, respect, rafinament, ambiție, generozitate;
Auriu – prestigiu, iluminare, victorie, bani, superioritate, putere, fericire, împlinire;
Argintiu – înaltă tehnologie, comunicare, industrie, intuiție, modernitate;
Gri – înţelepciune, maturitate, compromis, siguranţă;
Maro – familie, confort, stabilitate, prietenie, senzualitate, intimitate, comoditate, productivitate;
Alb – perfecțiune, claritate, moralitate, siguranță, profesionalism;
Negru – lux, eleganţă, profunzime, mister, bogăţie, demnitate, putere, prestigiu.
Imaginează-ți un raft cu foarte multe produse colorate!
Produsul tău (website-ul firmei de consultanță) trebuie să aibă culoarea cea mai atractivă și care iese cel mai mult în evidență. Totodată, acea culoare trebuie să reprezinte, într-un fel sau altul, ideea de satisfacere a nevoilor potențialului client.
De asemenea, culoarea poate acționa și împotriva ta. De exemplu, dacă pe raftul respectiv se află doar nuanțe de verde și albastru, iar tu alegi să așezi acolo un produs de culoare roșie, există șanse foarte mari ca produsul tău să fie evitat.
Să luăm un alt exemplu: Albastru semnifică sănătate, curățenie, încredere, siguranță; verdele semnifică distracție, aventură, diversitate, în condițiile în care roșu înseamnă pericol, viteză, pasiune. Deci, trebuie să stai cât mai departe de roșu, într-un astfel de context.
Când alegem o culoare, trebuie să ne gândim în primul rând la ce anume caută clientul, la nevoile lui. Emiral Media are o echipă de profesioniști care îi ajută pe clienți să ia cele mai bune decizii legate de culoare, grafică sau text. Astfel, de cele mai multe ori, produsul final reușește să depășească așteptările clientului. Prietenii noștri psihologi spun că efectele vizuale, simbolismul culorilor și grafica reprezintă fundamentele unui site de succes.
O singură culoare, mai multe întrebuințări
Menționez că, un lucru destul de dificil pentru o firmă de consultanță este să aleagă culoarea potrivită, astfel încât aceasta să fie în logo-ul și pe site-ul companiei, să reprezinte domeniul în care se oferă consultanță, dar să facă referire și la satisfacerea nevoilor clientului.
Citește și:
Cum folosești culorile pentru a avea mai mulți clienți?!
Site de consultanță – 7 secrete ale consultanților de succes!
Marketing Medical: 5 sfaturi esențiale despre culori!
Psihologia culorilor în domeniul juridic!