Cum să faci prima vânzare online
Fără a pierde timpul cu introduceri inutile, vreau să îți detaliez rapid cele 12 moduri prin care poți face prima vânzare online!
- Sponsorizează un eveniment!
Să devii sponsor este cea mai simplă formă prin care compania ta să fie amintită în cadrul unui eveniment, verbal și prin prezența logoului sau diferitelor bannere.
- Crează o pagină de blog și postează conținut de calitate!
Acest punct îl găsești detaliat în articolul „Cum să ai cel mai citit blog?! Statistici ale blogurilor de succes”.
- Crează o bază de date cu adrese de email!
Citește cele „17 sfaturi despre Email Marketing pentru a câștiga clienți” și „Email Marketing. Scrii Emailuri și Vinzi mai mult”!
- Trimite mostre gratuite persoanelor influente (bloggeri, persoane publice, antreprenori cunoscuți ș.a.m.d.)!
Când trimiți mostre gratuite, demonstrezi, în primul rând, faptul că vinzi un produs/serviciu de calitate.
- Oferă interviuri bloggerilor!
Bloggerii sunt formatori de opinie. Obții un articol bun despre tine sau compania ta pe un blog foarte citit și clienții încep să te caute.
- Consultă-te cu un PR!
PR-ul te ajută să ai o imagine în online, în presa scrisă, pe tot internetul… oriunde vrei tu, dar te și ajută să-ți păstrezi acea imagine (prin definirea anumitor valori și principii, campanii CSR, evenimente). Totuși, tu poți fi propriul tău PR, chiar dacă mai ceri consultanță din când în când! Necesită mult timp și implicare, dar se poate.
- Trimite comunicate de presă jurnaliștilor de profil!
Un comunicat scris bine și trimis cui trebuie îți poate crește afacerea foarte mult și foarte rapid.
- Construiește-ți relații potrivite și de calitate!
Foarte mulți antreprenori au pornit cu investiție 0, dar acei antreprenori au avut prieteni care au sărit în ajutorul lor și i-au ajutat să crească. Relațiile sunt mai importante decât banii.
- Fă sondaje de opinie!
Vrei să îți cunoști mai bine publicul țintă? Vrei să știi ce le place și ce nu le place oamenilor referitor la produsele tale? Întreabă-i!
- Încearcă Marketingul Afiliat!
Dacă îți este greu să vinzi, împarte responsabilitatea cu altcineva!
- Profită de rețelele de socializare!
- Vinde en-gros retailerilor!
- SEO – Fii printre primii afișați în lista de rezultate a motoarelor de căutare, atunci când cineva caută produsele sau serviciile pe care le oferi.
„Goodbye SEO, PR is the new king” se spunea în 2015, dar ideal ar fi să combini conținutul de calitate cu ceva SEO. Dacă ai și conținut de calitate și reușești să ajungi și în fața publicului tău de pe Google este ideal.
- Investește în Google AdWords și Facebook Ads!
- Organizează concursuri!
- Vorbește despre produsele sau serviciile tale pe forumuri!
Dar fă-o într-un mod natural! Nimeni nu vrea să citească reclame pe forum, oamenii vor sfaturi, răspunsuri, păreri.
- Crează infografice interesante!
Sunt ușor de parcurs și plăcut de citit.
- Monitorizează evouția fiecărui instrument în parte!
În marketing, vânzări, management sau relații publice, să ghicești ce merge și ce nu și să faci presupuneri sunt greșeli fatale și te pot costa mulți bani.