Cum văd experții social media în 2016?
Ei bine, cei de la Momentology.com, împreună cu alți 40 de experți în Marketingul pe Rețele de Socializare (Social Media Marketing), au pus cap la cap ideile tehnice și experiența în domeniu pentru a vedea cum va fi anul 2016.
Experții Social Media, deși au viziuni și păreri diferite, s-au pus de acord în privința ingredientului principal al unei strategii puternice și convingătoare: CONȚINUTUL DE CALITATE!
Provocarea, spun ei, este să găsim formula potrivită prin care să livrăm acest conținut.
În 2015, conținutul video a cucerit social media, datorită lansării unor instrumente live streaming, cum ar fi Periscope sau Livestream Facebook.
Cei mai mulți experți spun că videoclipul va deveni una dintre cele mai puternice instrumente de comunicare în 2016. Cea mai mare provocare este să urmărim comportamnetul consumatorilor și preferințele, cu scopul de a livra mesaje potrivite.
Formatorii de opinie de pe rețelele de socializare și interacțiunea utilizatorilor cu mesajele companiei (indiferent că vorbim de like-uri, share sau comentarii) sunt două lucruri importante pe care trebuie să ne focusăm în 2016.
Ekaterina Walter, cel mai bine vândut autor din domeniu
Ekaterina Walter este autoarea cărții „Think Like Zuck: The Five Business Secrets of Facebook’s Improbably Brilliant CEO Mark Zuckerberg” și spune că încrederea și loialitatea clienților nu se obține într-un timp scurt; companiile trebuie să demonstreze că le pasă, oferindu-le clienților experiențe semnificative. Relația cu publicurile conduce o afacere.
Pentru a-și determina publicul să aibă încredere, orice brand trebuie să-și formeze o imagine cât mai completă a tipurilor de clienți (nu trebuie să știi doar ce anume caută pe Facebook, trebuie să te intereseze viața lui din online cât și cea din offline; date demografice; pasiuni etc). Compania trebuie să-i ofere clientului cea mai tare experiență posibilă, indiferent de situație.
Din păcate, acest lucru nu se poate întâmpla peste noapte. Foarte multe companii muncesc ani de zile până reușesc să ajungă la acest nivel, dar primele semne ale schimbării în această direcție deja au apărut.
Geoffrey Colon, Communications Designer la Microsoft
Geoffrey Colon spune că în 2016, companiile vor avea 3 elemente-cheie pe care le vor folosi în strategiile lor de marketing:
- Conținutul video
- Socialul
- Starea de spirit
Conținutul video
Până în 2017, 85% din informația de pe internet va fi în format video. Acest lucru va schimba modul în care producem și distribuim conținutul.
Majoritatea conținutului de pe rețelele sociale va fi în format video.
Impactul/eficiența materialelor video se va măsura în „REACH” (numărul de oameni la care a ajuns materialul tău), impresii/opinii ș.a.m.d.
Totul este mass-media acum, nu doar presa oficială (scrisă și audiovizuală). Aproape oricine se înarmează cu aplicații și un smartphone te poate ajuta să obții progrese mai mari decât ai obține folosind metodele tradiționale. Crează conținut video de calitate și încarcă-l pe Facebook și pe Youtube.
Socialul
Când spunem „social” trebuie să ne gândim atât la mediul digital cât și la evenimentele offline. Cât despre online, cele mai eficiente strategii de marketing sunt acelea care aleg să aibă un comportament cât mai uman.
Starea de spirit
Spotify a folosit-o pentru a ajuta oamenii să descopere muzica. Acum, experții social media au început să o folosească pentru a atrage clienții în funcție de stările lor de spirit. Este începutul unui nou trend.
Citește și „Cum te promovezi eficient pe Rețelele de Socializare?”!
Și nu uita, dacă vrei să ajungi la potențialul maxim al companiei tale, în acest an să incluzi în strategia ta de marketing:
- conținutul de calitate,
- îmbunătățirea relației cu publicul,
- socialul – adoptarea unui comportament cât mai „uman”,
- foarte mult conținut video,
- starea de spirit!