Mulți antreprenori apelează la servicii SEO pentru a-și promova afacerile, pe când alții preferă să meargă pe principiul că „merge și așa”. Tocmai de aceea, SEO poate fi de multe ori subevaluat.
Acest fapt este foarte nefericit, deoarece prin intermediul SEO afacerile pot atrage mai mult trafic pe site și implicit mai multi clienți – Nu acesta este unul dintre principalele obiective ale afacerii?
SEO funcționează aproape ca orice altă metodă de marketing. Rezultatele nu se văd imediat, ci este nevoie de timp pentru a le obține.
De ce să apelezi la SEO pentru afacerea ta?
1. O mai bună experiență pentru vizitatorii site-ului tău
SEO nu este doar despre a avea o poziție mai bună în clasamentul Google. Cu alte cuvinte, avantajele oferite de serviciile SEO nu te bucuri doar tu, ci și vizitatorii site-ului tău. În momentul în care aceștia intră pe site și au parte de o experienta plăcută, cu siguranță vor reveni. Un site bine optimizat din punct de vedere SEO va fi accesat mai des. Așa că, dacă întâmpini probleme cu vizitele de pe site-ul tău, ar trebui sa iei în considerare opțiunea de a apela la o agenție SEO.
Citește și: 5 Reasons Legacy Brands Struggle With SEO (and What to Do About Them)
2. Crește vizibilitatea brandului
Fie ca afacerea ta este la început, fie că se află de ceva vreme pe piață, unul dintre principalele tale obiective este să-ți crești vizibilitatea brandului. Pentru a creste vizibilitatea sau pentru a o menține, ai nevoie de clienți. Cum poți atrage mai multi clienți? Cu o strategie SEO corectă și un site bine pus la punct, ai toate șansele să crești numărul accesărilor de pe site și implicit numărul clienților.
Citește și: Making SEO & User Experience Work Together
3. Social Media
Rețelele sociale capătă din ce în ce mai multă popularitate și încredere din partea utilizatorilor. SEO și Social Media merg mână în mână. Prin intermediul rețelelor de socializare îți crești în primul rând vizibilitatea, iar apoi traficul de pe site. De exemplu brandurile recomandate între prieteni, prin intermediul butonului share pe Facebook sau Instagram, au de cele mai multe ori un trafic mai bun. Acest lucru se datorează simplului fapt ca oamenii au încredere în recomandările celorlalți.
Citește și: 5 Things You Need to Know About Social Media & SEO
4. SEO este una dintre cele mai bune strategii de PR
S-ar putea să crezi că SEO și PR vin din doua lumi diferite, dar în mediul online, SEO devine o forma a relațiilor publice. Știm cu toții ca PR este practica de a răspândi informații despre ceva anume (brand, produs) sau despre cineva în ochii publicului. SEO poate face exact același lucru pentru afacerea ta în mediul online. Îți aduce brandul în atenția publicului tău țintă. Totuși, ține cont că este foarte important să oferi ceva de calitate publicului, altfel oamenii își vor pierde repede interesul. Cu toate eforturile unei agenții SEO, este greu să ajungi și să ramai în primele poziții dacă nu oferi publicului produse de calitate și informații relevante.
Citește și: 5 ways SEO and PR should be working together
5. SEO construiește încredere și credibilitate
Google are o mulțime de factori pe baza cărora își creează clasamentul. Ceea ce demonstrează că Google are un interes deosebit pentru a afișa vizitatorului un conținut relevant, de încredere. Exact în această notă, SEO îți ajută site-ul să capete încredere și credibilitate din partea vizitatorilor. Acești indicatori (credibilitatea și încrederea) au un impact foarte mare asupra vizitatorilor site-ului tău. De asemenea, o dată câștigată încrederea vizitatorilor, vei dobândi și încrederea Google. De asemenea, SEO te ajută să-ți dezvolți o reputație online.
Site-urile care trimit un semnal puternic de încredere au unul sau mai multe dintre următoarele elemente:
- Protocolul HTTPS;
- Blog, cu posibilitatea de a lăsa comentarii;
- Butoane către rețelele sociale;
- Informații de contact;
- Poze de calitate;
- Activitate pe social media;
- Activitate frecventă pe blog.
Pentru a fi „pe val”, gândeste-te la strategia ta SEO și cea de comunicare în avans. Cel mai bun pas către succes: cunoaște tendințele viitoare și elaborează un plan de acțiune pentru fiecare!