De pe la GPeC adunate

Cum optimizăm rata de conversie a Magazinelor Online? La Summit-ul GPeC 2018 s-a discutat despre tendințele în UI/UX, standardizarea GDPR în online-ul românesc sau gestiunea comenzilor, dar tot conversia rămâne cea mai mare provocare a anului în eCommerce. Am bifat ”prezent” cu întreaga echipă de Marketing Online și am învățat atât de multe, încât nu ne putem abține de la a le împărtăși cu tine!

Dar înainte de a ”intra în pâine”, să vizităm brutăria. În România, eCommerce-ul lui 2018 a crescut cu aproape o treime față de anul trecut, mai ales pentru retailer-ii de fashion și auto. Cele peste 5000 de eMagazine mioritice înțeleg că românii se pricep din ce în ce mai bine la Online și încep să inoveze, să transforme procese și să comunice cât mai eficient cu deținătorii cardurilor aducătoare de profit.

1,7 secunde este durata medie de atenție a utilizatorului de Facebook, iar din Magazinul tău Online fuge la concurență după doar 3 click-uri, dacă nu găsește ce căuta. Nu o spunem noi, ci studii de specialitate. Iar Karl Gilis (AG Consult) a ales cuvintele ideale pentru a explica asta: ”Website-ul este ceva ce oamenii folosesc. Nu este doar ceva la care se uită.”

 

80% dintre vizitatorii tăi acordă o atenție deosebită părții stângi a ecranului, așa că invită-i la acțiune din zona în care se simt cel mai bine J prin butoane interactive. Ai grijă însă să nu-i sperii cu mesaje agresive: natura umană iubește liberul arbitru!

Captezi atenția vizitatorului și i-o reții până finalizează cumpărătura. Mai toate platformele online, fie de prezentare, fie de comerț electronic, au folosit în ultimii ani caruselul de imagini și fundalul video pentru a oferi vizitatorului opțiuni de navigare cât mai variate. Astăzi, când durata de atenție a consumatorului Online este una dintre cele mai prețioase resurse, devine mai important să-i pui la dispoziție conținut simplu, concis, fără a-l distrage de la drumul său către conversie. Recomandarea specialiștilor este să îți fixezi un rol pentru fiecare pagină și secțiune a website-ului și să faci totul pentru ca ele să-și atingă scopul. Îndrumă-ți oaspetele către acțiunea dorită, fără ”floricele” – nu risca să se oprească să le admire, are de umplut un coș!

Din cele 4 motive principale pentru care nu se cumpără Online în 2018, 3 țin de încredere:

 

Andrei Cânda, Managing Partner iSense Solutions, a prezentat aceste cifre din Studiul iSense Solutions care a monitorizat în perioada 2014-2018 aproape 2000 de cumpărători Online din mediul urban românesc.

Cum combați aceste temeri?

 

În eCommerce, o singură poză nu face cât o mie de cuvinte. Oferă-le clienților tăi certitudinea că produsul există, prin fotografii reale, cât mai detaliate (zoom-ul este foarte eficient pentru produsele cu atenție sporită la detaliu, cum ar fi accesoriile de fashion sau bijuteriile). Iar când îți descrii produsul sau serviciul, spune-i mai întâi clientului tău ce nevoie îi rezolvă și ce beneficii îi aduce – specificații tehnice va afla din descrierea detaliată, manual sau contract sau i le poți lămuri tu, prin invitație la chat. În schimb, un clip de prezentare poate face cât o mie de cuvinte! Descrierea video convertește și ea foarte bine: clientul tău vede produsul în acțiune și are dovada clară a beneficiilor aduse, nu trebuie să te creadă pe cuvânt.

Temerile legate de fraudă sunt întemeiate, dar pot fi combătute.

O treime dintre clienți vor avea mai multă încredere în tine dacă le prezinți părerile celor care au cumpărat. Te sfătuim să folosești și ceea ce numim trust elements: adaugă datele firmei tale și un număr de telefon la care poți fi contactat la nevoie. Politica de retur este foarte apreciată de clientul veșnic indecis, iar dacă ai obținut și o certificare de Brand de Încredere, laudă-te cu ea! Se va simți în siguranță și va reveni fără ezitări. Iar pentru un plus de încredere și confort, oferă-i posibilitatea unui punct de ridicare a comenzilor: nu va mai plăti transportul și va vedea cu propriii ochi câtă atenție primește comanda sa din partea unei echipe de profesioniști!

Până se întoarce în Magazinul tău Online, ai grijă și de experiența cumpărătorului de după vizită: oamenilor le plac brand-urile cărora le pasă! Iar ție-ți pasă, pentru că ei sunt cei mai buni ambasadori ai brand-ului tău. După vânzare, răspunde-le prompt la solicitări și loializează-i prin campanii informative (ex.: newsletter) sau comerciale (ex.: voucher cadou). Important este să comunici constant cu publicul-țintă, pentru a rămâne în Top of Mind-ul său. Iar dacă audiența ta se împarte în mai multe segmente, comunică diferențiat cu fiecare, vor aprecia cu siguranță!

Iar pentru ca timpul tău de antreprenor eficient să se concentreze pe creștere și dezvoltare, inteligența artificială te poate ajuta să:

  • Scutești din timpul de analiză a conversiei și a celorlalți indicatori de performanță
  • Ajuți consumatorul să ia decizia de cumpărare mai rapid și în cunoștință de cauză, prin sugestii bazate pe interesele lui
  • Răsfeți clientul, acordându-i o atenție personalizată

 

Într-o lume a eCommerce-ului în care competiția e din ce în ce mai acerbă, rata ta de conversie va crește sănătos dacă o susții cu ajutorul instrumentelor pe care ți le-am prezentat astăzi. Iar dacă nu ai timp sau nu știi cum să le implementezi, Agenția ta de Marketing Online este aici să te ajute: facem Online-ul să lucreze pentru tine!