Ești avocat? Notar? Când vine vorba de furnizarea serviciilor juridice, obținerea unor clienți noi se bazează foarte mult pe actualitate. Știi cum anume folosesc oamenii internetul pentru a găsi avocatul potrivit?
74% dintre oamenii care caută servicii juridice pe internet ajung să contacteze un avocat sau o firmă de avocatură prin telefon.
Dacă ai citit deja articolul „Investești 1 euro și câștigi 2. Google AdWords – 2 miliarde de utilizatori”, îți recomand să citești aceste câteva sfaturi de mai jos, de care ar trebui să ții cont dacă vrei mai mulți clienți!
Răspunde prompt fiecărui potențial client!
Oferă-le clienților mai multe modalități prin care te pot contacta (email, telefon, pagina de Facebook etc.)!
Informează-te în legătură cu tendințele în marketing vizavi de domeniul tău de activitate!
Înainte să te decizi asupra unei anumite metode de promovare, îți recomand să le testezi mai multe tehnici, cum ar fi:
- un Site de Prezentare corect realizat,
- o Pagină de Blog în cadrul site-ului pentru a comunica cu publicul țintă,
- Optimizarea Site-ului pentru Motoarele de Căutare (este ideal să fii afișat pe primele poziții în rezultatele afișate de Google atunci când clienții caută cuvinte-cheie reprezentative pentru domeniul tău de activitate),
- Promovarea pe Facebook,
- Email Marketingul și așa mai departe.
După ce ai testat fiecare metodă în parte și ai monitorizat rezultatele, alege-o pe cea mai eficientă!
71% dintre oameni își doresc un avocat din apropiere (la mai puțin de 40 de km de locuința clientului).
Așadar, strategiile de marketing trebuie să se concentreze și asupra perspectivelor locale. Un avocat din apropiere poate simplifica mult lucrurile atunci când vine vorba de întâlniri sau plăți. Este recomandat să îți setezi campanile (Facebook Ads sau Google AdWords) astfel încât anunțurile să ajungă în fața oamenilor dintr-o zonă specifică.
De asemenea, ai nevoie de SEO local. Asigură-te că adresa ta și harta însoțește link-ul către site-ul tău, în lista de rezultate afișate de Google (vezi imaginea de mai jos)!
69% dintre utilizatori caută servicii juridice de pe smartphone-uri și tablete. Site-ul tău este prietenos cu dispozitivele mobile? Retailerii au înțeles importanța site-ului pentru mobil, tu?
Înainte să începi să aplici toate aceste sfaturi, ai grijă să nu uiți că primul pas este să stabilești un set de obiective generale ale strategiilor de marketing și de comunicare.
O idee bună este să fii activ pe grupurile de profil și să-ți ajuți potențialii clienți sau clienții actuali cu răspunsuri de fiecare dată când aceștia au nevoie.
În avocatură și notariat, procedurile sunt respectate și cam atât… nu există (sau n-ar trebui să existe din punct de vedere a eticii) expresia „un avocat bun” sau „cel mai bun avocat”. Așadar, dacă nu poți spune despre tine că ești cel mai bun din domeniu, poți, în schimb, să fii foarte ușor de găsit, aproape de clienții tăi și să deții mereu răspunsuri la întrebările lor pe care să le împărtășești de ori câte ori au nevoie.
Nu este cazul să oferi consultanță gratuită „unlimited”, dar le poți oferi oamenilor răspunsuri simple sau o oră de consultanță gratuită atunci când au nevoie să fie reprezentați de un avocat competent.