Dacă te duci la doctor și în primele 5 minute te anunță că ai nevoie de o intervenție chirurgicală cardiacă, devii confuz, îngrozit. Cum a ajuns la această concluzie? Ce s-a întâmplat?
Se spune că doctorii nu acționează niciodată așa, echipa de vânzări o face (de cele mai multe ori).
Cel mai important lucru pe care îl poți învăța de la un doctor este cum să comunici.
Oamenii nu au de gând să-ți cumpere produsul. Cel puțin nu până când reușesc ei să se convingă că acesta le va rezolva problema cu care ei se confruntă.
Colaborând atât cu doctori, cât și cu clinici, în timp, am înțeles că oamenii au nevoie să se simtă înțeleși.
Am învățat că, înainte de orice reuniune, trebuie să obții o imagine completă, cum face medicul când verifică istoricul pacientului.
Dacă doctorul verifică istoricul unui pacient de vârstă mijlocie, fumător și obez și care a mâncat fast-food de două ori pe zi, în fiecare zi, timp de cinci ani, știe că pacientul are nevoie de o intervenție chirurgicală cardiacă. Altfel, nu știe.
Când ajungi în fața doctorului, acesta îți explică exact care sunt lucrurile care au condus la respectiva problemă, îți explică problema și abia după aceea vine cu soluția. În acest caz, lucrurile devin mult mai clare pentru tine și îți este mult mai ușor să accepți soluția lui. Pentru tine, aceasta este soluția evidentă.
Cu toate acestea, atunci când intri în cabinet, niciun doctor nu va sări pe tine grăbit să îți ia tensiunea arterială.
Un doctor nu face această greșeală (extrem de des întâlnită în vânzări)!
De ce te chinui să explici care sunt motivele pentru care clientul are nevoie de x produs sau serviciu?
Ceea ce ar trebui să faci este să iei „istoricul pacientului” și să utilizezi întrebări adecvate pentru a scoate la iveală problemele cu care se confruntă. Acest lucru te va duce la soluție. Abia atunci îți permiți să vorbești tu despre problemă și să recomanzi „un tratament” adecvat.
Nu poți recomanda un tratament fără a diagnostica mai întâi pacientul.
Oamenii trebuie să înțeleagă ce spui. Nu toți au studii în Arhitectură, IT, Medicină și așa mai departe.
În foarte multe domenii se întâmplă să vorbim atât de mult tehnic, încât uităm să comunicăm cu cel din fața noastră. Există și medici cu care începi să vorbești și te pierzi pur și simplu în explicațiile lor. Nu ai terminat medicina și e normal ca tu să nu înțelegi nimic din ceea ce spune. Nu știi nume de boli rare, așa că folosește-ți răbdarea atunci când dorești să le explici clienților tăi lucruri tehnice despre domeniul sau produsul tău. Altfel, la sfărșitul discuției, clientul va fi la fel de informat ca scaunul pe care stă.
Dacă nu învățăm să comunicăm, vom fi nevoiți să ne vindem produsele și serviciile nouă înșine.
Acceptă faptul că oamenilor nu le pasă de produsele și serviciile tale, ci de modul in care viața lor se poate îmbunătăți. Asta trebuie să te intereseze și pe tine.
Aceste sfaturi sunt cele care au ghidat echipa Emiral Media de fiecare dată când a oferit consultanță gratuită sau a creat conținut pentru site-urile clienților. Beneficiarii au fost atât de mulțumiți de efect, că au ținut să ne mulțumească personal de fiecare dată.