Microsoft Outlook este unul dintre cele mai populare softuri pentru gestionarea adreselor de e-mail, drept pentru care este foarte posibil să se regăsească pe calculatorul dumneavoastră. În continuare vom vedea cum face setarea unei adrese de e-mail în Outlook 2010, particularizând pentru acei clienți care au găzduire pe unul din serverele Emiral Media. Procedura nu durează mai mult de 5 minute.
Dacă nu avem setată nici altă adresă de e-mail, Outlook are un mesaj specific de întâmpinare.
Altfel, după ce deschidem programul Outlook 2010, dăm click unde scrie „Add Acoount”.
Pasul următor este întotdeauna același: alegem să creăm o adresă de e-mail. Click pe „Next”.
Ce fel de adresă creăm? POP3 sau IMAP, opțiune ce e bifată din start. Click pe „Next”.
Aici începem să ne „jucăm”. Completați:
- Numele dumneavoastră;
- Adresa de e-mail. Este de forma nume(sau cum doriți să-i spuneți) @ nume de domeniu (domeniul .ro, .com, .eu șamd cumpărat de dumneavoastră și pentru care aveți un plan de găzduire);
- Numele de utilizator este identic cu adresa de e-mail;
- Parola. Este cea primită de la noi sau aleasă de dumneavoastră dacă v-ați creat singuri adresa în cPanel. Lăsați bifată opțiunea „Remember password”.
La „Incoming mail server” și „Outgoing mail server” trecem mail.domeniul-meu.ro (se va înlocui cu numele domeniul cumpărat), iar tipul contului este POP3. Îl puteți schimba în IMAP doar dacă urmăriți sincronizarea mesajelor descărcate cu cele rămase pe server.
Dăm click pe butonul „More Settings…”.
Aici mergem în tab-ul al doilea (dăm click unde scrie „Outgoing Server”) și bifăm „My outgoing server (SMTP) requires authentification”.
Înainte să-i dăm ok, mergem în tabul al patrulea („Advanced”). La „Incoming server (POP3)” portul rămâne cel standard (110), iar la „Outgoing server (SMTP)” setăm portul 587. Acum e în regulă să dăm click pe OK.
După ce am dat OK suntem iarăși un ecranul principal. Aruncăm o privire pentru a fi siguri că am completat corect și, în momentanul în care dăm click pe „Next” urmează momentul adevărului.
În cazul nefericit în care datele completate n-au fost cele corecte, vedeți un ecran precum cel de mai jos. Atunci revenim în ecranul anterior și verificăm numele, adresa de e-mail, serverul de incoming și outgoing, numele de utilizator și parola.
Dar dacă ați completat datele corect și în ordinea prezentată de noi, cel mai probabil vedeți un mesaj care confirmă succesul testului. Din acest moment, adresa dumneavoastră de e-mail este configurată corect. Bravo.