Ai șansa să arăți că îți pasă! Acționează acum și site-ul tău se poate transforma cu ajutorul nostru într-un instrument de comunicare eficient.
Dintre toate domeniile și profesiile reprezentate în online, domeniul medical reprezintă cea mai îndrăzneață provocare. Imaginea atent construită prin intervenții migăloase unde pasiunea doctorilor se împletește cu dorința de a face bine e greu să se întrezărească într-un mediu frust dominat de biți și baiți, zero și unu. Cu atât mai important este ca site-ul nostru să comunice pe înțelesul pacientului, să arătăm că suntem demni de încredere, să prezentăm noile tehnologii menite a reduce timpul de intervenție și, de ce nu, costurile. Și avem nevoie de încă ceva fără de care se întâmplă un lucru teribil: nu se întâmplă nimic. Promovare și instrumente de conversie. Să le discutăm pe rând.
1. De ce este vital să comunicăm pe înțelesul vizitatorului?
Site-ul nostru reprezintă în majoritatea cazurilor primul contact între posibilul pacient și clinică. Acesta experimentează deja o stare de anxietate și ultimul lucru pe care și-l dorește este să se simtă intimidat de un limbaj tehnic, având prea puține în comun cu el ca persoană. Decizia de a apela sau nu la serviciile clinicii se ia spontan, mai degrabă pe baza intuiției decât a argumentelor îndelung cumpănite și întâlnirea față în față reconfirmă ceea ce site-ul a transmis deja. Este prea târziu în acel moment să convingem un pacient în mintea căruia a încolțit sămânța neîncrederii întrebându-se de ce site-ul nu răspunde la întrebări simple precum „Cât durează?”, „Cât costă?”, „Care sunt doctorii specialiști?”.
Sentimentul că site-ul ascunde în loc să înfățișeze, că denaturează în loc să prezinte cu transparență, face ca cele mai bune texte scrie de un copywriter dar care nu sunt pe înțelesul vizitatorului să devină contraproductive. Iar site-ul nostru eșuează.
*Formular de chat și răspunsuri rapide
2. Cum arătăm că suntem demni de încredere?
Este comod să revendicăm tipare raționale de decizie și la fel de confortabil este să căutăm previzibilul. Convenționalul este eficient, așa am fost învățați. Dacă vrem să câștigăm încrederea viitorului pacient în cele 1-2 minute cât va acorda site-ului nostru, ce-i prezentăm? Istoricul clinicii, CV-urile doctorilor, poate câteva testimoniale. Ce ar fi mai mult de spus? Un studiu de caz bine documentat (o radiografie a stării de fapt înainte și după), documentarea participării doctorilor noștri la conferințe sau simpozioane în țară sau peste hotare, arătăm implicarea în viața comunității sau campaniile de responsabilitate socială.
Imaginea doctorului „de țară” care trata o întreagă familie a devenit istorie, dar asta nu înseamnă că o clinică modernă nu poate câștiga încrederii întregii familii prin tratamentul aplicat și „tratarea” pacientului întâi de toate ca om.
* Prezentarea CV-urilor pentru doctori
3. De ce este important să prezentăm noile tehnologii?
În România nimeni nu se îndoiește că avem doctori pricepuți. Poate printre cei mai pricepuți. Dar ce se întreabă un pacient este dacă doctorul beneficiază de sprijinul logistic și avantajele noilor tehnologii. Trăim într-un secol al vitezei. De la conexiunea la internet și până la timpul necesar recuperării, nimeni nu-și mai permite „să piardă timp”. Nu-și mai permite să fie bolnav. Nu-și mai permite o convalescență prelungită. Iar recursul la ultimele noutăți din domeniu reprezintă garanția pentru pacient că doctorul său face deja tot posibilul pentru a ușura intervenția și a grăbi recuperarea.
Și mai garantează ceva. Tendința spre autoperfecționare a doctorului sau ceea ce Maslow așeza pe cea mai înaltă treaptă a piramidei nevoilor dezvoltarea personală. Ne place să ne lăsăm pe mâinile unui învingător, nu?
3. Cât de importantă este promovarea?
La începutul secolului trecut, un promotor celebru spunea că „orice dolar investit în publicitate se va întoarce înzecit sau însutit”, iar practica i-a validat teoria. „Banii au curs rapid și eram gata să-i folosesc pentru mai multă publicitate”. Acum orice om de marketing știe că succesul atrage la rândul său succes, dar cum pot afla posibilii pacienți de succesul nostru dacă nu ne promovăm?
Spre deosebire de începutul secolului XX avem un avantaj numit PR. Public relations sau relații publice. Înfăptuiește un lucru bun și vorbește despre asta. Noi suntem siguri că aveți zeci sau sute de lucruri bune înfăptuite, dar ați vorbit despre ele? Au ajuns la urechile potențialilor pacienți și la familiile acestora pentru a știi că pot apela cu încredere la dumneavoastră? Un lucru bine făcut nu devine excelent până nu este prezentat ca atare. Până nu este pus în valoare spre beneficiul reciproc: al pacienților și al clinicii. Win-win situation. Asta tot relațiile publice ne învață.
* Pagină optimizată pentru campanii AdWords
4. Cum eficientizăm conversia și investiția?
Comunicăm prietenos, suntem credibili, investim în tehnologie și ne promovăm. Ce urmează? Măsurarea eforturilor noastre și eficientizarea costurilor. Un site care se încarcă rapid de pe orice dispozitiv, inclusiv telefoane mobile inteligente și tablete, formulare de programare ușor de utilizat (fără coduri captcha, da?), delimitarea serviciilor, mutarea informației în exces într-o zonă dedicată (un blog, de exemplu) sunt esențiale unei conversii eficiente. Apoi intervin monitorizarea, identificarea comportamentului utilizatorului și ajustarea paginilor pentru un Return On Investment (ROI) cât mai bun.
* Pagină de conversie
Noi am realizat numeroase site-uri pe domeniul medical (de dată recentă numărându-se Clinica Oculus, Clinicile Dr.Leahu, Clinica 32, Clinica Dental One și nu numai), și de fiecare dată am pornit de la aceste întrebări: 1. De ce este vital să comunicăm pe înțelesul vizitatorului? 2. Cum arătăm că suntem demni de încredere? 3. De ce este important să prezentăm noile tehnologii? 4. Cât de importantă este promovarea? 5. Cum eficientizăm conversia și investiția? Am găsit împreună răspunsurile, pornind o colaborare de succes.
să ceri rezultate mai bune
pentru site-ul clinicii? Contactează-ne.