Ești retailer? Care este timpul de încărcare a magazinului tău online?
Știai că viteza de încărcare a magazinelor online din România este sub media vitezei de încărcare a magazinelor online din restul Europei? Timpul de încărcare a magazinelor online din România este estimat la 8,4 secunde, în vreme ce pentru magazinele din restul Europei, la 4-5 secunde.
Deşi Google recomandă ca timpul de încărcare a unui site să nu depășească două secunde, media vitezei de încărcare a celor mai mari și mai cunoscute magazine online din România variază între 3 – 6,5 secunde. Şi, deşi cu toții știm că suntem una dintre țările cu cea mai bună conexiune la internet, se pare că doar 13% dintre magazinele online românești se încarcă în mai puțin de 2,5 secunde. Spre exemplu, Bata este unul din site-urile create de Emiral, care se încarcă în 2 secunde.
Comparând performanțele noastre cu cele de pe alte continente, vom vedea că:
- Cel mai mare magazin online din Statele Unite, Amazon.com, se încarcă în 2,16 secunde, media de încărcare a paginii de start a magazinelor online din State fiind de 3,9 secunde.
- Media de încărcare a magazinelor online din Australia a crescut în ultimul an de la 5,4 secunde la 8,2 secunde.
Conform unui studiu realizat de Dynatrace, o jumătate de secundă în plus la timpul de încărcare a magazinului online îți va reduce vânzările online cu 10%.
Poate te întrebi dacă într-adevăr o fracțiune de secundă face o diferență atât de mare în privința vânzărilor. Ei bine, da. Nordstrom, un retailer de modă cunoscut în America de Nord, a simțit asta pe propria-i piele atunci când timpul de încărcare a magazinului său online a crescut cu o jumătate de secundă. O cabină de probă virtuală pare o idee inovatoare la prima vedere, însă, pentru retailer a însemnat creșterea timpului de încărcare și a scăzut vânzările cu 11%. Indiferent dacă vânzările tale anuale depășesc miliarde de dolari sau mii de euro, cei 11% reprezintă pierderi semnificative pentru orice retailer.
Este esenţial să reţii faptul că, timpul de încărcare variază de la un magazin la altul, în funcție de funcționalitățile folosite, complexitatea slideshow-ului (așa-numitul „slider”), numărul de imagini care nu sunt optimizate corect, tipul de live-chat utilizat și așa mai departe. Deși este important să le oferim utilizatorilor o experiență interactivă pe site, nu trebuie să uităm de faptul că acest lucru devine neplăcut, dacă vizitatorii trebuie să aștepte mult până se va încărca informația dorită.
Aşadar, acordă importanța necesară site-ului tău și nu uita că cea mai bună reclamă este aceea făcută de clienții mulțumiți!
Vrei să îmbunătățești timpul de încărcare a site-ului? Vino la Emiral, iar noi îți vom pregăti magazinul online pentru vânzare!