Știi că vine iarna atunci când vezi prima ninsoare sau tradiționala reclamă cu genericul „Sărbătorile vin” și camioane luminoase. Fără ezitare te-ai gândit deja la cei care l-au îmbrăcat pe Moș Crăciun în culorile brandului. Ei sunt cei care an de an dau tonul materialelor de promovare pe tema sărbătorilor de iarnă.
Nu știu alții cum sunt, dar eu rămân mereu fascinat de această reacție unică și imediată a publicului. Iar în căutarea răspunsului pentru întrebarea: „De unde vine importanța brandului?” am găsit câteva elemente de urmărit pentru noi toți cei care vrem să creștem reputația propriei companii.
Raportul Promis-Livrat: Rămâi loial promisiunilor pe care le faci clienților. Chiar dacă obiceiurile de cumpărare ale acestora se schimbă constant, angajamentul tău trebuie să rămână neschimbat. Asta înseamnă că experiența pe care o așteaptă clienții trebuie să se ridice de fiecare dată la nivelul așteptărilor sau, de ce nu, să îl depășească. Ține cont de faptul că Managementul Reputației este unul dintre pilonii principali ai identității unui brand. Serviciul Clienți, politicile companiei, conformitatea cu GDPR, certificările sau premiile obținute îți vor construi o reputație, iar tu trebuie să te asiguri că păstrezi standardul în toate acestea.
Poziționare: Nu ai cum să răspunzi unor nevoi pe care nu le cunoști. Alocă-ți timp și documentează-te bine. Află când, unde și cum așteaptă clienții, echipa și partenerii să acționezi, apoi construiește-ți strategia în consecință.
Brand cu personalitate: Explorează oportunitățile online-ului și lasă-ți brandul să se exprime liber. Folosește eficient, în funcție de publicul țintă, website-ul, conturile din social media sau aplicațiile mobile și evaluează constant performanța ta. Grafica, tonul, conținutul relevant și consecvent – toate acestea sunt amprente ale brandului tău asupra consumatorului.
Inspirational Business Story: Fii autentic, împărtășește procesul de creștere al business-ului și nu evita să vorbești despre ambiții, reușite, dar și despre situații de criză. Potențialul brandului tău stă și în capacitatea de a te adapta atunci când piața o cere, de a fi perseverent mai ales într-un context nefavorabil ție.
Brand Artifacts: Înțelegem prin asta orice instrument care poate fi văzut, auzit, atins, gustat sau mirosit și poate fi folosit pentru a proiecta relația dintre tine și publicul tău. De exemplu, logo-ul este unul dintre cele mai importante artefacte vizuale, unul dintre cele care te diferențiază de altfel de competitorii tăi. Dar tot aici intră culorile, fontul, grafica, produsele în sine și, de ce nu, clienții tăi. Asigură-te că oferi o experiență remarcabilă și memorabilă.
Vorbim însă despre un proces care cere timp. Știu că în această perioadă timpul, atenția și resursele tale se concentrează pe strategia de business pentru 2019.
Tocmai de aceea îți propun un parteneriat care îți ofertă brand ID-ul câștigător în piața ta. Specialiștii de la Emiral se pun în slujba obiectivelor afacerii tale, proiectează împreună cu tine și apoi construiesc podurile necesare pentru ca tu să vinzi repede și smart.
Cum facem asta? Scrie-mi sau sună direct la Emiral – apoi planificăm împreună cum să facem online-ul să lucreze pentru tine.
Cu prietenie,
Mircea Săplăcan