Ce își doresc consumatorii de Black Friday

Black Friday este evenimentul axat cu precădere pe zona de online, care dă startul cumpărăturilor pentru sezonul de sărbători. Însă, acesta nu mai este un one-day event ci se întinde pe o perioadă mai mare de timp, iar fiecare magazin își alege data la care ar vrea să înceapă acestă campanie, în încercarea furibundă de a fura cumva startul în fața competitorilor.

Este perioada pe care retailerii o așteaptă cu nerăbdare dar și cu o oarecare anxietate. Echipa tehnică trebuie pregătită din timp pentru a face față unor eventuale probleme care pot apărea din cauza unui trafic ridicat, echipa de marketing trebuie să pregătească din timp campanii bine gândite, personalizate, adaptate pe nevoile și dorințele fiecărui client în parte iar stocurile să fie suficiente. Retailerii sunt conștienți de faptul că au un public mai digitalizat, mai determinat și cu o mai mare disponibilitate de a cumpăra.

 

Mobile vs desktop în shoppingul online

În fiecare an, mobilul joacă un rol din ce în ce mai puternic, mai ales în sezonul sărbătorilor și se estimează depășirea achizițiilor realizate pe desktop. În plus, platformele online sunt secondate de aplicații mobile, ușor de utilizat, cu promoții specifice și diferențiate față de cele din platforma de desktop. Astfel, datorită înmulțirii aplicațiilor de shopping, utilizatorul poate trece cu ușurință de faza de documentare și poate realiza conversia finală chiar în mijloacele de transport în comun sau în cafeneaua preferată. Tot procedeul de cumpărare tinde să se simplifice, iar acest lucru are drept rezultat o rată a conversiei mai mare și o rată mai mică de abandon a coșului de cumpărături. Clientul se bucură de această libertate pe care i-o oferă telefonul mobil și mai ales de flexibilitatea aplicațiilor care îi ușurează procesul de achiziție, iar astfel încât profită la maxim de el.

Sursa Pixelunion

 

Bugetele consumatorilor pentru Black Friday

Consumatorii au alocat deja bugete semnificative pentru a-și achiziționa produsele dorite de Black Friday și, deși au câteva dorințe pe listă, aceasta se poate modifica pe măsură ce sunt observate alte oferte promoționale. De la an la an, oamenii alocă sume din ce în ce mai mari.

Spre exemplu, conform PayU România, cea mai mare tranzacție în anul 2018 de Black Friday a fost de 30.000 lei, iar numărul tranzacțiilor a fost de 65.000 față de 42.000 în 2017.  Valoarea medie a coșului a fost de 526 lei, 7 din 10 cumpărători au plătit cu un singur click. (conform gpec.ro)

 

Cunoaște comportamentul cumpărătorilor pentru a vine mai mult

Pentru ca totul să funcționeze, retailerii și brandurile ar trebui să ia în considerare câteva aspecte legate de consumator, pentru a-l determina pe acesta să achiziționeze de la ei. Dacă anumite nevoi îi sunt îndeplinite, atunci acesta va converti mai mult:

  • Consumatorul trebuie să aibă dorințele și nevoile stimulate – cumpărătorii tăi au deja un profil creat și, mai mult, își realizează liste întregi cu produsele pe care le urmăresc de Black Friday. Astfel, ei le adaugă în wishlist-uri. Ce poți face pentru a-i atrage și a-i convinge? Creează mesaje și promoții potrivite de marketing, care vin în întâmpinarea nevoilor lor. Discount-urile oferite ocazional pentru produsele din coș pot îmbunătăți rata de conversie.
  • O experiență cât mai personală îi determină să cumpere – oamenii au devenit tot mai deschiși către tipul de promovare axată pe emoții, pe croirea unor soluții ce au la bază nevoile lor. Așadar, poți transforma comunicarea într-un personalizată. Spre exemplu, în cazul în care clientul nu mai găsește un articol de îmbrăcăminte disponibil, oferă-i posibilitatea să fie anunțat când acesta va reveni în stoc.

Pe de altă parte, un chestionar pe care îl poate completa, îți poate furniza ție ca retailer mai multe informații pe care să le folosești în campaniile următoare de marketing.

  • Experiența clienților în magazinul online cât și în cel offline trebuie să fie una plăcută. Fiecare sesiune de shopping ar trebui să fie unică, relaxantă și plăcută. Nu este tocmai cazul de Black Friday, când tensiunea crește și teama de a rămâne fără produsul respectiv este și ea mare. Poate este cazul să oferi posibilitatea ridicării direct din magazin a produselor pentru ca acestea să nu mai rămână blocate ca în anii precedenți la firmele de curierat, depășite oricum de situație. Dacă este să ne aducem aminte, oamenii și-au primit coletele de la firmele de curierat și după două luni. Acest lucru a avut un impact negativ deoarece multe persoane achiziționaseră cadouri pentru sărbătorile de iarnă. Stresul a luat astfel proporții colosale: prima dată la achiziție, pentru ca au intervenit câteva elemente-cheie precum timpul de cumpărare scurt, stocul limitat, prețul și după, când intervine teama oamenilor de a rămâne fără cadouri din cauza sistemului de livrări defectuos. Și, din păcate, s-au înregistrat foarte multe cazuri de acest gen și mii de reclamații.
  • Impulse buying – mulți consumatori intră în această categorie și cumpără lucuri de care nu au neapărată nevoie, fiind atrași mai mult de faptul că produsul respectiv are o reducere considerabilă. Astfel, el cumpără sub un impuls direct.

 

Scurte statistici de Black Friday anul 2018

Conform datelor prezentate de către PayU România, categoriile de produse fruntașe au fost IT&C și fashion, iar o creștere semnificativă au avut-o pachetele turistice. Consumatorii s-au orientat astfel și către divertisment și relaxare, achiziționând un total de 1000 de nopți de cazare în vacanțe și 200 de bilete la evenimente.

Pe lângă acestea, s-au cumpărat 80 de automobile, 1.7 kg de aur, ceasuri și bijuterii de lux.

 

Concluzii

Comportamentul consumatorilor din anii precedenți reprezintă punctul de plecare pentru a-i determina pe aceștia să îți aleagă magazinul. Nu numai că ei cumpără mai mult decât în trecut, dar și așteptările lor au crescut. Ei își doresc aplicații sau platforme ușor de navigat, cu timp rapid de încărcare, procedură de achiziție simplificată și un proces de plată optimizat.

Magazinul tău este pregătit pentru a face față valului de clienți?