Imaginea unui business și haina pe care o poartă în online. Agențiile media își asumă rolul de stilist

Peste 9.8 milioane de utilizatori Facebook, 4 milioane utilizatori Instagram,  aproximativ 16 mii de bloguri active în România, anul 2019… Întrebarea este cum îți îmbraci afacerea când toată lumea se uită?

Mediul online este diversificat, dinamic și… greu de mulțumit. Pe cât de ușor poate fi transmisă informația prin intermediul rețelelor de socializare, la fel de ușor poate fi formată o reputație proastă companiei tale iar asta depinde de cât de eficient sunt utilizate instrumentele puse la dispoziție de mediul online.

Cum nu poți să le faci pe toate singur, o agenție media îți poate deveni cel mai bun prieten în dezvoltarea afacerii și atingerea rezultatelor pe care ți le dorești – targetarea publicului țintă, creșterea cifrei de afaceri și, bineînțeles, accesul la o rețea de companii și consumatori cu valori și interese comune activității desfășurate.

Nu tot timpul știm cum să ne alegem prietenii (uneori ne aleg ei pe noi), însă când e vorba de alegerea unei agenții de dezvoltare online sunt anumite întrebări la care ar trebui să știi răspunsul înaintea unei colaborări efective. Asta dacă dorești să ai un parteneriat pe termen lung.

 

1. Care sunt obiectivele companiei în mediul online?

Pentru a afla răspunsuri relevante, trebuie să îți pui întrebările potrivite. Ce anume dorești în urma prezenței în online? Vizibilitate? Branding? Promovarea produselor? Îți dorești statistici relevante care să dea informații despre comportamentul consumatorilor? Toate la un loc?

Dinamica instrumentelor cu care poți afla aceste informații este impresionantă, prin urmare, este nevoie de oameni care țin pasul cu acestea și știu să își facă treaba. În cazul în care îți dorești doar un anumit tip de serviciu, spre exemplu Google Adwords, cel mai indicat este să apelezi la agenție specializată pe PPC. Astfel, știi sigur că oamenii aceia sunt experți pe un singur domeniu. Însă dacă îți dorești o abordare mai complexă și un set de servicii complete, cum ar fi SEO, Facebook, Google Adwords, dezvoltare web, content marketing etc, atunci cel mai indicat este să apelezi la o singură agenție care să îți înțeleagă scopurile, viziunea și afacerea în tot ansamblul său. Pentru a avea o imagine cât mai bine conturată și cu rezultate palpabile, cel mai indicat este să optezi pentru a doua variantă. Spre exemplu, serviciile de marketing de conținut vin de cele mai multe ori la pachet cu serviciile SEO (Search Engine Optimization), întrucât conținutul pentru site trebuie să corespundă normelor de funcționare a motoarelor de căutare și cuvintele cheie să poată trimite consumatorul către serviciile pe care le caută (poate serviciile tale).

 

2. Cum vizualizezi colaborarea cu o agenție media?

Nu scăpa din vedere faptul că agențiile media sunt o a doua voce a businessului, dar în online. Cu cât există o comunicare mai bună cu specialiștii, cu atât mai mult va exista identitate între valorile, principiile și calitatea serviciilor unei afaceri și reputația acesteia în online. Este esențial ca lucrurile să corespundă realității iar asta va atrage o serie de beneficii: targetarea unor clienți fideli și mulțumiți că au beneficiat de serviciile sau produsele promise, la standardele prezentate. Întreabă cum se va face raportarea rezultatelor și a activității: săptămânal, bilunar, lunar și, mai ales, cine va lucra mai exact pentru business-ul tău pentru a menține o legătură strânsă cu persoana respectivă.

 

 

3. Care e reputația agenției cu care dorești să lucrezi? Este un stilist bun al propriei companii?

 Cum ar putea să aibă grijă de o altă imagine specialiști ce nu se îngrijesc de propria reputație?! Din fericire, toate datele despre agențiile media se află la un click distanță și… la o întâlnire depărtare de a cunoaște îndeaproape specialiștii cu care ai putea colabora. Nu este nimic în neregulă să ceri recomandări de la alte companii cu care agenția a mai lucrat. Astfel vezi care îi sunt punctele forte, dacă a mai gestionat clienți mici, mari și companii apropiate de ideea business-ului tău.

 

4. Cât de mult vrei să investești în imaginea online?

 Oricât de bună este colaborarea cu o agenție de comunicare, nu aștepta mai mult decât ai investit. Orice serviciu online necesită alocarea unor resurse, în principal fonduri și timp; raportat la volumul acestora, și rezultatele vor avea o anumită fluctuație iar compania trebuie să își stabilească clar obiectivele în această arie. Agențiile de media nu vor oferi nici mai mult, nici mai puțin decât le ceri, prin urmare trebuie să le identifici pe acelea care se pretează întocmai dorințelor afacerii tale iar stabilirea unor așteptări de la bun început este un lucru absolut necesar.

 

5. Scurtă recapitulare. Punctele forte ale unei agenții media potrivită afacerii tale

 În primul rând, ar fi ideal ca agenția pentru dezvoltarea online să aibă un obiect de activitate cât mai diversificat. Este mult mai ușor să se creeze o imagine compactă a businessului când toate informațiile sunt centralizate de o singură companie – care înțelege povestea afacerii tale și folosește cât mai multe resurse pentru a-ți contura reputația abordând un stil cât mai apropiat de realitate. Pe de altă parte, nu uita cât de importantă este o colaborare transparentă cu a doua voce a companiei (agenția media); de la prima impresie și până la comunicarea funcțională, calitatea interacțiunii dintre compania ta și agenție sunt punctul de plecare al unei imagini de succes în online.

 

TIP: Înainte să te apuci de treabă, cere consultanță de la mai multe surse și identifică stilul cel mai potrivit pentru businessul tău!